دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت

شمال ایران به دلیل وجود دریای خزر طرفداران زیادی دارد. این منطقه کشورمان در تمامی فصول سال مسافران و گردشگران خودش را به این مناطق جذب می‌کند.

ایران در شمال دریا، جنگل، آبشار، قلعه، روستا و جاذبه‌های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است. مسافران هر کدام سلیقه خاص خود را دارند و زمان سفر به این استان‌های شمالی بر پایه سلیقه و علایق خود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این خطه ایران را انتخاب خواهند کرد.

برای سفر به شمال اگر از ماشین شخصی خود استفاده نمی‌کنید جایگزین‌های زیادی را خواهید داشت. اتوبوس، قطار و هواپیما انتخاب‌های خوبی برای سفر به این شهرهای شمالی سرسبز است البته اگر دوست داشته باشید. شمال ایران شهرهای توریستی زیاد دارد. این منطقه مسافرپذیر است. آب و هوای شمال ایران رطوبت دارد. ساکنین ایران از این رطوبت آب و هوا، استقبال می‌کنند.

پل معلق؛ رامسر

حتما شما هم از گشت و گذار در دل طبیعت لذت خواهید برد. طبیعت رامسر بسیار زیبا است. این شهر استان مازندران مدت‌هاست که به عروس دریای خزر معروف شده است. پل معلق در این شهر ساعات خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. شاید در نگاه اول کمی از معلق بودن پل بترسید اما وقتی اولین قدم خود را روی پل بگذارید تمام و کمال ترس از دلتان پرواز خواهد کرد.

شهر رامسر شهری توریستی است. پیاده‌روی روی پل معلق رامسر بسیار هیجان‌انگیز است. هر چقدر افراد بیشتری روی پل آمده باشند هیجان و حرکت پل بیشتر خواهد شد. حرکت روی پل معلق و تاب خوردن روی این پل تجربه خوبی خواهد بود. هیچ ترس و وحشتی به دل خود راه ندهید فقط با نگاه کردن به طبیعت اطراف اکسیژن خالص به ریه‌های خود راه بدهید.

هیجان و لذت طبیعت زیبا با پا گذاشتن روی پل برای هر کسی ارمغان و هدیه خوبی خواهد بود. سفر به شهر رامسر جذابیت‌های دیگری نیز دارد که شما را چند روزی در این شهر نگه خواهد داشت. فصل پاییز روی این پل معلق نظاره‌گر رنگ‎های زیادی خواهید بود.

رامسر در جاباما

اگر مقصد سفر شما شهر زیبا و ساحلی رامسر است باید حتما اقامتگاه و هتلی را برای خود داشته باشید. این مشکل شما با وجود سامانه جاباما به آسانی حل شدنی است. سایت جاباما برای این شهر زیبا نزدیک به ۳۰۰ اقامتگاه را در سامانه خود دارد. بستگی دارد شما چه نوع اقامتگاهی را در نظر داشته باشید. هتل را می‌پسندید یا سوئیت را انتخاب خواهید کرد. بوم‌گردی گزینه شما است یا به دنبال اجاره ویلا در رامسر برای اقامت خود هستید.

سلیقه اقامتی شما هر نوع اقامتگاهی که باشد جاباما برای آن چند گزینه و انتخاب خواهد داشت. کمی وقت بگذارید و چرخی داخل سایت بزنید. اقامتگاه مطابق سلیقه شما حتما پیدا خواهد شد اصلا نگران نباشید.

 

پل زغال؛ چالوس

شهرستان چالوس با مرکزیت شهر چالوس است. این شهر مازندران که از جاده چالوس به راحتی می‌توانید به آنجا برسید زیباهای فراوانی دارد. گاهی با دیدن این زیبایی‌ها متعجب خواهید شد. این شهر یک جاذبه گردشگری دارد که زمان حکومت پهلوی اول ساخته شده بود. پل زغال شهر چالوس روی رودخانه‌ای هم نام شهر قرار گرفته است. سال هشتاد و دو خورشیدی پل زغال چالوس به عنوان آثار ملی در فهرست به ثبت رسیده است.

ساخت این پل در سال ۱۳۱۷ انجام شده است. طول پل نزدیک به چهل متر ثبت شده است. عرض پل زغال شش متر برآورد شده است. پل چالوس یکی از بی‌مانندترین پل‌های ساخته شده در ایران است. چشم‌‌انداز این پل رودخانه‌ای شفاف است. از روی این پل طبیعت زیبایی را می‌بینید. اطراف رودخانه از درختان سرسبزی پوشانده شده است.

 چالوس در جاباما

جاده چالوس، آزادراه رشت، جاده کندوان یا جاده هراز را که برای شمال و شهر چالوس انتخاب کنید سرسبزی راه شما را هیجان‌زده خواهد کرد. تابلوی خوش‌آمدگویی شهر چالوس را که دیدید خیالتان راحت می‌شود که به این شهر زیبا رسیده‌اید. به شهر چالوس خوش آمدید.

راه رسیدن به شهر چالوس شهرهای قشنگی را دارد. از زیبای‌های مسیر که گذر کنید چالوس جلوه‌گر می‌شود. وقتی وارد این شهر شدید نیاز به یک سکونتگاه را احساس خواهید کرد. نگرانی به دل خود راه ندهید. سایت جاباما همیشه برطرف‌کننده این مشکلات خواهد بود. اگر قبل از به جاده زدن سایت را یک نگاهی انداخته باشید اقامتگاه مناسبی برای خود پیدا می‌کنید.

آدرس اقامتگاهی را که انتخاب کرده‌اید روی کاغذی یادداشت کنید. اگر مشکلی برایتان پیش آمد با پشتیبانی سایت مطرح کنید آنها مشکلات را برطرف خواهند کرد. پشتیبانی سایت جاباما نمی‌گذارد شما نگران اقامتگاه شوید. سامانه جاباما به برطرف کننده نیاز شما برای اجاره ویلا در چالوس است.

شهر باستانی؛ ماسوله

شهر ماسوله در استان گیلان قرار دارد. این شهر تاریخی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است. هوای ماسوله تا حدودی مه‌آلود است و تابستان‌های خنک و شش ماه دوم سال برف دارد. شهر باستانی ماسوله در جنوب غربی استان گیلان قرار گرفته است و در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

طبیعت بکر و دست‌نخورده این شهر قسمتی از میراث کشور ایران است. ماسوله میراث طبیعی بوده است. شهر زیبا و سرسبز ماسوله تماما دیدنی است. معماری ماسوله به دوران حکومت زندیه تعلق دارد. ماسوله به صورت پلکانی ساخته شده است. مصالحی که در ساخت و ساز ساختمان‌های ماسوله استفاده شده است بیشتر چوب، سنگ و خشت بوده است. خانه‌های شهر معمولا دو طبقه ساخته می‌شوند.

زمانی که ماسوله را برای سفر انتخاب می‌کنید اول از معماری و فرهنگ مردم شهر دیدن کنید. وقتی از تماشای شهر لبریز شدید وقت آن رسیده است که جاذبه‌های دیگری را در شهر ماسوله ببینید.

ماسوله در جاباما

ماسوله شهر کوچکی است. این شهر در سایت جاباما چند اقامتگاه را ثبت کرده است. اقامتگاه‌هایی که این شهر در سامانه دارد تنوع زیادی دارند. سوئیت، ویلا، آپارتمان و خانه‌های محلی زیبایی در این شهر برای اقامت چند روزه یا چند هفته‌ای شما پیدا می‌شود. تمامی امکاناتی که شما از یک اقامتگاه یا سکونتگاه انتظار دارید در ماسوله پیدا می‌شود.

جاباما به نیازهای شما آگاه است. سایت جاباما یک مرجع معتبر برای یافتن اقامتگاه مناسب است. تاریخی را که برای سفر خود انتخاب کرده‎اید در سایت مشخص کنید و با خیال راحت به این شهر باستانی سفر کنید. لحظات خوشی کنار خانواده داشته باشید.

جاده‌هایی که برای رسیدن به شمال ایران ساخته شده است تعداد زیادی هستند. مبدا شما هر شهر و استانی که باشد برای رفتن به استان‌های شمالی جاده‌ای تدارک دیده شده است. آزادراه، بزرگ‌راه، جاده و… انواع مسیرهایی است که برای رسیدن مسافران به شمال ایران ساخته شده‌اند. هر کدام از این جاده‌ها مزایایی برای خود دارند. سرسبزی جاده‌های شمال خود یکی از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مناطق شمالی است. هر زمان به شمال مسافرت کردید سعی کنید از تمام دیدنی‌ها لذت ببرید. شمال ایران گوارای وجودتان باشد. همچنین برای اجاره ویلا در شمال با بهترین قیمت جاباما در کنار شما است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت