دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

آبشار آبشتا، جاذبه گردشگری شهر نراق

آبشار دره آبشتا نراق در موقعیت جغرافیایی E504927 N340137 در استان مرکزی واقع است. شهر تاریخی نراق از نظر تقسیمات کشوری در محدوده استان مرکزی است. این شهر، حد فاصل شهرستانهای قم، کاشان و دلیجان قرار دارد و از مناطق کوهستانی و سردسیر می‌باشد. شهر نراق به علت محاصره از سه طرف توسط کوهها دارای آب و هوای کوهستانی است از طرف شمال به کوه ال و از طرف جنوب به روستای سینقان و از سوی خاور در ۲۲ کیلومتری به مشهد اردهال، ۴۰ کیلومتری به نیاسر و در ۷۰ کیلومتری به کاشان منتهی می‌گردد وسعت شهر حدود هفتاد کیلومتر مربع و میزان بارندگی در سال تقریباً ۲۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

وجه تسميه آبشار گيسو فراواني گياهي به نام ‘پرسيوشان’ در محوطه پيراموني آن است كه تداعي گر گيسوان بلند سياوش است.

علت این نماگذاری رویش گیاه پرسیاوش در محل آبشار است که شبیه گیسوان بلند است.

مردم نراق و دليجان در فصل بهار و تابستان براي تفريح و استفاده از طبيعت بكر و زيباي اين منطقه در دره آبشتا اوقات مي گذرانند و از موهبت طبيعي آن لذت مي برند.

دره آبشتا اين منطقه در فاصله سه کيلومتري شمال غربي شهر نراق در امتدا کوه ال (OL) قرار دارد. به جرات مي توان گفت در منطقه چشم اندازي به زيبايي آن وجود ندارد . در انتهاي اين دره ، آبشار فصلي وجود دارد که نراقيها آن را گيسو مي نامند. علت اين نماگذاري رويش گياه پرسياوش در محل آبشار است که خاطره گيسوان بلند را تداعي مي کند. ارتفاعات اين دره داراي شيب منفي و بسيار مناسب براي صخره نوردي است و چنانچه نسبت به تجهيز و سرمايه گذاري آن اقدام گردد مي تواند در آينده يکي از کانون هاي فعال جذب گردشگر باشد.

 

آبشار زيباي دره آبشتا در ۵ کيلومتري شمال غربي شهر نراق، در امتداد کوه ال قرار گرفته و به جرات مي توان گفت در اين منطقه چشم اندازي به زيبايي اين محل کمتر پيدا مي شود. در انتهاي اين دره، آبشاري فصلي وجود دارد که نراقي ها آن را گيسو مي نامند. علت اين نامگذاري رويش گياه پرسيوشان در محل آبشار است که خاطره گيسوان بلند را تداعي مي کند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت