دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

بوستان لاله در تهران

بوستان لاله که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ بوستان فرح نام داشت .از بوستان‌های بزرگ شهر تهران است.

«باغ جلالیه»، نامی است که پیش‌تر این بوستان قدیمی را به آن می‌شناختند و به‌عنوان منطقه‌ی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع این منطقه از تهران در اختیار ارتش بوده و زمین آن به «میدان اسب‌دوانی جلالیه»، شهرت داشت و به‌عنوان مکان رژه ارتش، مورد استفاده قرار می‌گرفت. «ژوفه»، از طراحان معروف کشور فرانسه با کمک همکاران ایرانی خود ماموریت یافت تا نقشه‌ی این پارک بزرگ و زیبا را طراحی و اجرا سازد.

این بوستان در سال ۱۳۴۵ به در خواست فرح پهلوی بنیان شد. پیش از آن یک منطقه نظامی بود که برای سوارکاری و رژه مورد استفاده ارتش قرار داشت و باغ جلالیه نامیده می‌شد. مساحت بوستان ۳۵ هکتار است.در این بوستان گونه‌های متفاوت گیاهی موجود است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: چنار، اقاقیا و کاج .پارک لاله یکی از پارک‌های زیبا، قدیمی و خاطره انگیز تهران است . پارک لاله تهران به گونه ای ساخته شده است که در بخش های مختلف آن انواع امکانات تفریحی، ورزشی و گردشگری وجود دارد و با سلایق هر کسی سازگار است.آبنما و جویبارهای مارپیچ در بخش جنوب شرقی این پارک تصویری از پارک های ژاپنی را برای شما به نمایش می گذارند. علاوه بر این آبنماهای سنگی، آبنمای مسجد، آبنمای بزرگ مرکزی، آبنمای ابوریحان و آبنمای پلکانی نیز در بخش های دیگر پارک قرار دارند. از مهم ترین جاذبه های بوستان لاله وجود مجسمه ها و پیکره هایی از مشاهیر بنام تاریخ ایران است که در قسمت های مختلف پارک بنا شده اند.

یکی از جالب ترین چیزهایی که در پارک لاله دیده می شود، ساعت آفتابی آن است. این ساعت می تواند با استفاده از موقعیت خورشید زمان را بسنجد و به شما نشان دهد.امکانات ورزشی پارک :علاقه مندان به ورزش فکری شطرنج می‌توانند به شمال پارک رفته و از میزهای موجود در آن استفاده کنند. زمین های چمن فوتبال و زمین والیبال، در بخش شمالی پارک قرار گرفته اند و از پرطرفدارترین قسمت های پارک لاله به حساب می‌آیند. ۳ زمین بازی مناسب نیز برای کودکان در بخش های مرکزی، شمال غربی و جنوب غربی پارک تعبیه شده‌اند تا کودکان بتوانند در فضایی ایمن در کنار یکدیگر بازی کنند.از دیگر تفریحات ورزشی بخش شمالی بوستان لاله می‌توان به وجود باشگاه روباز اسکیت با مساحت ۱۵۰۰ متر اشاره داشت که در محیطی خانوادگی با دسترسی آسان و روبروی پارکینگ طبقاتی پارک قرار دارد. این پیست اسکیت تحت نظر مربیان رسمی کشور است و در آن دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌گردد. در پارک لاله مسیرهایی برای علاقه مندان به دوچرخه سواری افتتاح شده اند و شهروندان می‌توانند با آوردن دوچرخه های خود به پارک و رکاب زدن در سراسر مسیر از این ورزش سالم نهایت لذت راببرند. یک کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان نیز در قسمت شرق بوستان لاله تهران واقع شده است که به اجرای نمایش های کمدی، تئاترهای عروسکی، موسیقی و اجرا های متفاوت دیگری

آدرس:تهران- بلوار کشاورز – بوستان لاله

مسیر دسترسی به پارک لاله

مسیر دسترسی با مترو: برای رسیدن به پارک لاله می‌توانید در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران از قطار پیاده شده و از آنجا با تاکسی در خیابان کارگر شمالی به پارک لاله برسید که مسیر نسبتا کوتاهی دارد.

مسیر دسترسی با اتوبوس: همچنین اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی – میدان هفت تیر و میدان آزادی – میدان ولیعصر در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند.

مسیر دسترسی با تاکسی: اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید می‌توانید از تاکسی‌هایی که از بلوار کشاورز، خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی تردد می‌کنند، استفاده کنید. از میدان ولیعصر، میدان دکتر فاطمی، میدان هفت تیر و انقلاب اسلامی به ورودی‌های مختلف اطراف پارک لاله تاکسی تردد می‌کند.

گلها در پارک لاله

گلها در پارک لاله

تندیس ابوریحان بیرونی در پارک لاله

تندیس ابوریحان بیرونی در پارک لاله

آبنمای پارک لاله

آبنمای پارک لاله

پارک لاله از بالا

پارک لاله از بالا

پارک لاله

پارک لاله

نمای پارک لاله

نمای پارک لاله

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت