دسته بندی : رپورتاژ

حلقه گم شده معاملات خودرو

C:\Users\moham\Desktop\pre-sale-prices.jpg

از آنجایی که خودرو در کشور ما به دلیل قیمت بالا و رو به افزایش به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، بایستی در خریدوفروش آن دقت کافی داشته باشید تا دچار ضرر و زیان نشوید. در برخی موارد درست زمانی که احساس می‌کنید در حال انجام یک معامله راحت و بی‌دردسر هستید، پا در دام شیادان و کلاهبرداران گذاشته‌اید. این کلاهبرداران که به حرفه‌ی خود یعنی شیادی به‌خوبی مسلط هستند معمولاً به نحوی عمل می‌کنند تا ردی برای پیگیری قانونی باقی نگذارند. برای آن‌که خرید یا فروش به‌ظاهر راحت، شما را در مخمصه نیندازد پیشنهاد می‌کنیم ماجرای آقای پیام فاضل پور را بخوانید:

مدتی بود به دنبال خرید خانه به مشاوران املاک سر می‌زدم، معمولاً یا خانه را نمی‌پسندیدیم یا با بودجه ما همخوانی نداشت. هفته گذشته یک مورد کاملاً مناسب پیدا کردم. همه‌چیز عالی بود،مدل ساخت، محل و حتی همسایه‌ها! فقط باز هم مشکل بودجه وجود داشت. تصمیم گرفتم ماشین ام را برای کسری مبلغ بفروشم. از صاحب ملک یک هفته مهلت گرفتم. به خانه که رسیدیم سر از پا نمی‌شناختم؛ احساس می‌کردم بالاخره می‌توانیم خانه‌دار شویم. به‌سرعت کامپیوتر را روشن کردم و در چندین سایت آگهی ایجاد کردم. از آنجایی که شنیده بودم خریداران چانه می‌زنند اندکی نیز قیمت را بالاتر تعیین کردم. فقط خدا خدا می‌کردم که زود فروش برود تا بتوانیم قرارداد خرید خانه را امضا کنیم.

همان شب چندین نفر تماس گرفتند. یکی دو نفر فقط شرایط را پرسیدند . یک نفر هم خیلی سر قیمت حرف داشت و می‌گفت قیمت بالاست. در همین حین یک نفر تماس گرفت و گفت ماشین آگهی کرده‌اید. ماشین خوبی به نظر می‌رسد. جالب بود که هیچ صحبتی هم از قیمت نکرد. خوشحال شدم که اندکی بالاتر فروختن می‌تواند مشکل کمبود پول را حل کند. فردای آن روز در خیابان ماشین را نشان خریدار دادم. خیلی مشتاق بود و مرتب از خودرو تعریف می‌کرد. من هم خوشحال شدم که بالاخره همه چیز درست شد و خانه‌دار می‌شویم. هم من عجله داشتم هم خریدار، پس با هم به یک نمایشگاه خودرو رفتیم. صاحب نمایشگاه دور خودرو چرخی زد و گفت خیلی خوب است. من گفتم فقط گلگیر جلو سمت شاگرد ضربه خورده رنگ کردم . خریدار گفت ماشین برای تصادف است و مشکلی نیست. بعد من گفتم که موتور خودرو سالم است ولی من با شرایط فعلی می‌فروشم. گفت همه چیز خوب است. نشستیم و قولنامه نوشتیم. به مبلغ که رسید صاحب نمایشگاه گفت کارت به کارت می‌کنید؟ خریدار گفت من الان همه پول در کارتم نیست. بیعانه می‌دهم، فردا هم‌زمان با تعویض پلاک همه پول را می‌پردازم.

خودرو را تحویل یک پارکینگ دو قبضه دادیم. یکی برای خریدار، یکی برای فروشنده و تأکید کرد که هر دو قبض را باید بیاورید تا خودرو را ببرید. تا شب چندین مشتری را رد کردم. فردا که برای تحویل خودرو و تعویض پلاک رفتم با یک برگه کارشناسی روبرو شدم. خریدار یک کارشناس آورده بود و تا کثیف بودن کف‌پوش صندوق‌عقب را جزو ایرادات خودرو لیست کرده بود. هرچه کردم که قبول کند من رنگ‌شدگی گلگیر و مشخصات فنی را برای شما شرح داده‌ام، شما با ماشین تست رانندگی گرفته‌اید و همه‌چیز را آن‌طور که بوده پذیرفته‌اید بی‌فایده بود.

C:\Users\moham\Desktop\4442834.jpg

خریدار گفت شما در قولنامه هیچ‌کدام را بیان نکرده‌اید، با این ایرادها این ماشین این قدر نمی‌ارزد. مبلغ برآوردی نزدیک به ۱۵ میلیون کمتر بود. گفتم مشکلی نیست ما از قدیم گفته‌اند مال بد بیخ ریش صاحبش، نمی‌فروشم. گفت ای آقا! من که دیروز خریده ؛ الان باید خسارت من را بدهی یا با قیمت مورد ارزیابی قولنامه جدید می‌نویسیم. هر طور حساب می‌کردم نمی‌شد. این همه ضرر از یک‌سو و کم بودن پول برای خانه هم از سوی دیگر !

کارشناسی خودرو، حلقه گم‌شده معاملات خودرویی

همزمان با به‌روز شدن قوانین، کلاهبرداران نیز به‌روز می‌شوند و راه‌های جدیدی برای کلاه‌برداری ابداع می‌کنند . بهتر است برای پیشگیری از این گونه مشکلات سرنوشت خودروی خود را به هر آگهی و وب‌سایتی پیوند نزنید. شما نیز می‌توانید پیش از خرید و یا فروش خودرو به‌راحتی با مراجعه به وب‌سایت نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک درخواست کارشناس خودرو ثبت نمایید. این کارشناسان در اسرع وقت خودروی موردنظر شما را کارشناسی خواهند کرد. نتیجه کارشناسی در یک فرم سربرگ دار ممهور به مهر همراه مکانیک به شما تحویل داده خواهد شد که می‌توانید در تنظیم مبایعه‌نامه خودرو از آن استفاده نمایید. در صورتی که کارشناس در تشخیص خود دچار خطایی شده باشد جبران خسارت از طریق شرکت همراه مکانیک انجام خواهد شد.

جهت مشاهده شرایط کارشناسی خودرو با همراه مکانیک می‌توانید اطلاعات بیشتری را در ادامه مطلب بخوانید.

 

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت