دسته بندی : جاذبه های توریستی جهان

پارک ملی هوخه ویلوه هلند

پارک ملی هوخه ویلوه یکی از محبوب ترین جاذبه های هلند است که در ۸ کیلومتری شمال شهر آرنهم قرار دارد. این پارک با وسعت ۵۵ کیلومتر مربع بزرگ ترین حفاظت گاه طبیعی پیوسته در کشور است و به داشتن چشم اندازهای متنوع، جنگل های انبوه و تپه های شنی بلند معروف است. در این پارک دو موزه هست که در کنار طبیعت گردی امکان تماشای آثاری هنری را هم برایتان فراهم می کند.

 یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارک ملی وجود حیواناتی نظیر گوزن، آهو و گراز است که به صورت آزادانه در اطراف پارک زندگی می کنند و مسئولین بهترین خوراک ها را برای بقای نسل آن ها تهیه می کنند. حتی تماشا از فاصله ی دور این نوع از حیوانات برای گردشگران تور هلند می تواند جذاب باشد. به طور کلی مردمان هلند و گردشگران ، هوخه ویلوه را با گرازهای وحشی و گوزن های فوق العاده آن می شناسند. برای آن دسته از گردشگران که علاقه به طبیعت بکر و حیات وحش طبیعی دارند پارک ملی هوخه ویلوه می تواند یکی از بهترین اماکن تفریحی به نظر برسد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که کرایه دوچرخه در این مجموعه کاملا رایگان می باشد و می توانید با رکاب زدن کل این پارک سرسبز و خوش آب و هوا را مشاهده کنید و از چشم اندازهای بی نظیر آن لذت ببرید. با توجه به موقعیت قرار گیری پارک ملی هوخه ویلوه در خارج از مرکز شهر از آب و هوای بسیار پاک و تمیز برخوردار است که نفس کشیدن را حتی لذت بخش می کند.
https://touristo.ir/wp-content/uploads/2018/12/5bfebe4dcfb9b.jpg
پارک ملی هوخه ویلوه (Hoge Veluwe National Park) در استان خلدرلاند (Gelderland) در نزدیکی شهرهای ایده، واخنینگن، آرنهم و آپلدورن قرار دارد. این پارک حدودا ۵۵ کیلومتر مربع است و از چمنزارها، تپه های شنی و جنگل ها تشکیل شده است. شاید جذاب ترین بخش این پارک تپه های شنی و منطقه ی وسیع از شنزارهایی باشد که در عصر یخ به وجود آمده اند. این پارک حفاظتگاه مهمی برای پرندگان هم هست و به خاطر همین ویژگی مقصد مناسبی برای علاقمندان به تماشای پرندگان شده است.

حیات وحش و گیاهان پارک ملی هوخه ویلوه

در طول فصل بهار جمعیت حیات وحش این پارک شامل گوزن قرمز، شوکا، گراز وحشی و گوسفند وحشی است. حیواناتی مثل سمور جنگلی، روباه و گورکن هم در پارک پیدا می شوند که برای تماشای آن ها باید به بخش های مرکزی و شمال غربی پارک بروید. با فرا رسیدن فصل زمستان گروهی از پرندگان پارک را برای مهاجرات انتخاب می کنند که تعدادی از آن ها شامل سهره جنگلی، دارکوب، زاغ کبود، کلاغ زاغی هستند. اگر برای تماشای حیات وحش به این پارک می روید بهتر است بازدید از پارک را به صبح خیلی زود و یا اواخر شب موکول کنید.

این پارک زیستگاه بیش از ۵۰۰ گونه ی گیاهی مختلف است که خیلی از آن ها نادر هستند و در میان ها آن ها قارچ ها، خزه ها و گلسنگ ها هم به چشم می خورد.

محیط آرام به دور از هیاهو و شلوغی شهر، سکوت دل انگیز با صدای پرنده های فصلی و آب و هوایی معتدل و مناسب از ویژگی های شگفت انگیز این پارک بزرگ می باشد. همچنین وجود درختان و پوشش گیاهی انبوه در سر تا سر پارک سبب شده تا بیش از پیش مورد استقبال گردشگران تور هلند قرار بگیرد.
https://touristo.ir/wp-content/uploads/2018/12/5bfebe4f60b26.jpg
https://touristo.ir/wp-content/uploads/2018/12/5bfebe508886c.jpg
https://touristo.ir/wp-content/uploads/2018/12/5bfebe51bb965.jpg

این پارک بزرگترین پارک ملی در هلند است و چشم اندازهای بسیار زیادی را دارا است. از خصوصیات این پارک وجود گوزن ها و گراز های وحشی است.در این پارک میتوانید از دوچرخه رایگان استفاده کرده و از زیبایی این پارک لذت ببرید.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت