دسته بندی : رپورتاژ

اجاره آپارتان مبله در تهران را با اسنپ روم تجربه کنید

اجاره آپارتان مبله در تهران را با اسنپ روم تجربه کنید

اجاره آپارتان مبله در تهران را با اسنپ روم تجربه کنید

مسافری که به تماشای گذشته تاریخی کشورش می رود برای استراحت به مکانی نیاز دارد که آسودگی مکان های تاریخی را داشته باشد.

اسنپ روم برای این اقامتگاه ها با آپارتمان مبله تهران در خدمت شما گردشگران عزیز است. با اجاره مبله تهران می توانید پس از هر سفری، با آسودگی برای سفر دیگرتان برنامه ریزی کنید. یکی از جاهایی که می توانید به آن سفر کنید خانه مهربان نام دارد.

سفری به خانه مهربان

در این بخش از مقاله آپارتمان مبله تهران به یکی از زیباترین خانه های تهران سفر می کنیم. مهربان ترین خانه تهران دور از هیاهوی کلانشهر، به فاصله یک اشتیاق انتظارتان را می کشد. تهران تنها شهر کلان ترین ها نیست، بلکه مهربان ترین ها را هم در خود جای داده است. اگر شما هم از عشاق گذشته ایران باشید، حتما مانند سهراب سپهری که همواره می پرسید : خانه دوست کجاست، از خود می پرسید : خانه مهربان کجاست؟

در این مقاله متن را ایستگاه بندی می کنیم و با هم ایستگاه به ایستگاه یک محله زیبای قدیمی را می گردیم.

اجاره آپارتمان روزانه مبله در تهران

در ایستگاه اول مقاله آپارتمان مبله در تهران به جستجوی خانه مهربان می رویم. خانه مهربان در محله عودلاجان واقع است. جالب است بدانید که محله عودلاجان چنان با تاریخ تهران گره خورده که همه این محله در سال ۱۳۸۴ در فهرست میراث ملی ثبت شده است. این محله از شرق با خیابان ری هم مرز است. از غرب آن خیابان ناصر خسرو می گذرد. در شمال آن خیابان امیر کبیر واقع شده است و جنوب آن به خیابان ۱۵ خرداد می رسد. مربعی از تاریخ و نام های بزرگ تاریخی در این محله و خیابان های پیرامونی آن غنوده اند. خود محله عودلاجان از سه محله و خیابان اصلی تشکیل شده است. امامزاده یحیی، پامنار و ناصر خسرو. این محله را با خانه های قدیمی اش می شناسند. خانه مهربان یکی از این خانه های تاریخی است.

ایستگاه دوم : خانه مهربان

آپارتمان مبله تهران : ایستگاه دوم

در ایستگاه دوم از آپارتمان مبله تهران به سراغ تاریخ خانه می رویم. در این خانه یکی از سوگلی های ناصر الدین شاه زندگی می کرد. واژه سوگلی در ذهن خیلی از ماها، تداعی کننده زندگی مرفه و بی دغدغه است. اما حقیقت این است که زبیده گروسی یا آنگونه که در دربار ناصری مشهور شد، امینه اقدس از یک خانواده اعیانی نبود. ریشه وی به خانواده های دهقانی بر می گشت و زمانی که به دربار شاه آورده شد، کنیزی ساده بود. اما رفته رفته در دل شاه جای بزرگی برای خود باز کرد. اعتماد شاه به این کنیز ساده بیشتر از وزرای اعظمش بود. به طوری که حسادت و کینه آنان را در پی داشت. با این حال اعتماد ناصر الدین شاه به وی به جایی رسید که کلید صندوق خانه جواهرات سلطنتی اش را به وی می داد تا نزد خود نگه دارد.

با این حال این سوگلی شاه در سال های پایانی عمر از دو چشم نابینا شد. شاه او را برای درمان به وین فرستاد. پس از شش ماه درمان بی نتیجه به ایران بازگشت و در همین خانه درگذشت. می گویند ناصر الدین شاه در مرگ زبیده خاتون بسیار گریست.

ایستگاه سوم : مختصات خانه مهربان

در این بخش از آپارتمان مبله تهران به مختصات خانه می پردازیم. خانه مهربان ۹۰۰ متر مساحت دارد. زیر بنای آن ۵۳۰ متر از کل این مساحت را به خود اختصاص داده است. خانه از دو طبقه تشکیل شده است. زیر زمین را هم باید به این مجموعه افزود. دو حیاط در شمال و جنوب خانه واقع شده اند. زیر زمین با پلکان هایی به حیاط مرتبط شده است. در جای جای خانه مهربان طاق نماهای هلالی، گچ بری ها و گره چینی های آجری خودنمایی می کنند. در ساختمان خانه سنگ و چوب به فراوانی به کار رفته اند. دیوارها نیز از خشت ساخته شده اند. سقف را با چوب های صندل برافراشته اند. نمای خانه را هم با گچ آراسته اند.

ایوان خانه

ایستگاه چهارم : ایوان خانه

در این بخش از مقاله آپارتمان مبله تهران به ایوان خانه می رسیم. اگر از حیاط به خانه مهربان نگاه کنید، ایوانی بزرگ نگاه تان را قاب خواهد گرفت. در خانه های دوره قاجار و پهلوی اول، همه خانه های اعیانی ایوانی بزرگ داشتند. اتاق ها نیز دور تا دور ایوان و حیاط همچون پیشوازکنندگان به هر مهمانی خوشامد می گویند. در مرکز خانه اتاق بزرگ یا شاه نشین قرار گرفته است. در معماری سنتی ایران هر خانه ای یک شاه نشین داشت. خانه مهربان بخش های دیگری هم دارد که بخش اصلی خانه را تکمیل می کنند. این مجموعه کوچک تر شامل اتاق زمستانی، کرسی خانه، سرداب، اتاق زمستانی، بهار خواب و ایوان جنوبی می شود.

اگر هنوز برای آپارتمان مبله تهران زود است و می خواهید پیرامون خانه بچرخید باید بگوییم که سفر گذشته گردی شما می تواند با جاذبه های تاریخی پیرامون خانه مهربان هیجان انگیزتر شود. تیمچه اکبریان یکی از این جاذبه هاست. در قدیم به سرایی که از چند دکان تشکیل شده باشد، تیمچه می گفتند. این تیمچه ۲۶۰ سال قدمت دارد. جاذبه بعدی سرای وثوق الدوله است. این خانه را محمد شاه قاجار برای یکی از درباریان خود ساخته است. قدمت آن به سال ۱۲۱۱ هجری شمسی بر می گردد. از این سرا در سریال شهرزاد استفاده شده است. جاذبه های دیگر، بازارچه تاریخی عودلاجان، حمام نواب و امامزاده یحیی هستند. چنار ۹۰۰ ساله امامزاده یحیی مطمئنا توجهتان را جلب خواهد کرد.

اسنپ روم

آپارتمان مبله تهران و اسنپ روم

پس از این گردش تاریخی مسلما به یک استراحت و آپارتمان مبله تهران نیاز خواهید داشت. جایی که آرامش این مکان های تاریخی را داشته باشد. اسنپ روم چنین جایی را برای تان تدارک دیده است. شما با اجاره آپارتمان روزانه در تهران خود را برای یک ماجراجویی تاریخی و خاطره انگیز دیگر آماده خواهید ساخت. اسنپ روم در روند اجاره مبله تهران کوشیده است که ارزان ترین ها و در عین حال بهترین ها را برای شما آماده کند. دقت شده که آپارتمان مبله تهران بهترین دسترسی ها را داشته باشد. مکان ها هم با سخت گیرانه ترین معیارهای بهداشتی کشور نظافت می شوند.

علاوه بر اینکه قیمت ها در روند اجاره روزانه آپارتمان مبله ارزان تر از جاهای دیگرند، یک کد تخفیف اسنپی نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با این کد سفرهای تاریخی تان مقرون به صرفه خواهند شد. مهم تر از همه پشتیبانی ۲۴ ساعته ماست. شما در هر ساعتی از روز می توانید با این پشتیبانی تماس بگیرید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت