دسته بندی : رپورتاژ

برنامه سفر را به شانس و اقبال واگذار نکنید

سفر کردن یکی از کارهایی است که تقریباً ۹۹ درصد مردم دنیا به آن علاقه دارند. این کار یکی از اقداماتی است که وقتی به آن فکر می کنید، شور و هیجان خاصی به شما دست می دهد. به دلیل این که قرار است به مکان های جدید با آب و هوای جدید با مردمان جدید و فرهنگ جدید روبرو شوید، قرار است که تفریحات زیادی داشته باشید، طبیعت گردی کنید و از اماکن تاریخی و دیدنی آن کشور بازدید کنید. این است که سفر را همه مردم دوست دارند. در یک کلام خلاصه اینکه قرار است تجربه جدیدی داشته باشید.

نوع سفر ها البته برای همه مردم یکسان نیست. هر شخصی سبک خودش را برای سفر کردن دارد. برخی از افراد به موزه ها و اماکن تاریخی علاقه دارند و برخی دیگر به سواحل و جنگل های استوایی. برخی از افراد به سفرهای پرهیجان مثل رفتن به کشورهای آفریقایی و طبیعت وحشی می اندیشند و برخی دیگر به مکان های آرام برای استراحت.

اما نکته مهم این است که برای هر نوع سفری شما نیاز دارید که برنامه ریزی دقیقی از قبل داشته باشید. این کاری است که برخی از افراد انجام نمی دهند. به سفر خود و اینکه چه اقداماتی باید انجام دهند، چه برنامه ای برای سفر خود دارند، چه وسایلی باید همراه خود ببرند، و اینکه مقصد آن ها چه شرایط آب و هوایی، فرهنگی دارد و چه قوانینی برای مسافران و مردم در آنجا حکمفرماست. این کار باعث سردرگمی و مشکلات عدیده در طول سفر برای این افراد می شود. اگر نگاهی به سفرنامه های زیادی که در بستر اینترنت و وب سایت های مختلف وجود دارند بیاندازید، از این دست مشکلات را برای افرادی که از قبل برنامه خاصی برای سفر خود نداشته و سفر را به شانس و اقبال واگذار کرده اند می یابید. چه بسیار افرادی که یک بیمه مسافرتی که بسیار هم ساده تهیه می شود را همراه نداشته اند و یک حادثه باعث شده که هم هزینه بسیار بالایی را متحمل شوند و هم اینکه برنامه سفرشان به کلی تحت الشعاع آن حادثه قرار گرفته است.

حال برای جلوگیری از این بی برنامه گی چه کارهایی باید انجام داد؟

اولین اقدام برای این کار این است که برای تمام همراهان یک وظیفه مشخص در نظر گرفته شود. به طور مثال یک نفر مسئول امور مربوط به رزرو ها باشد. مثل رزرو تور، هتل، بلیط هواپیما، خرید آنلاین بیمه مسافرتی، و … باشد. یک نفر مسئول تحقیق در رابطه با فعالیت های تفریحی و گردشگری که در طول سفر می توان انجام داد. یک نفر مسئول جمع آوری وسایل و خرید لوازم ضروری برای سفر باشد. یک نفر مسئول مطالعه سفرنامه های موجود در اینترنت که بتواند تجربیات گرانبهایی را که افرادی که قبلاً از آن مکان دیدن کرده اند به اشتراک گذاشته اند را دریافت کند. و …

این کار ها باعث می شود که مسئولیت اقدامات مختلف بر دوش یک نفر نباشد. و این تقسیم کار باعث می شود که کیفیت هر یک از این اقدامات هم بالاتر رود. به طور مثال شخصی که مسئول تحقیق در رابطه با موضوعی در اینترنت است می تواند تحقیق بسیار گسترده تری در رابطه با موضوع مسافرت داشته و اطلاعات ارزشمندتری را هم دریافت کند. ضمن اینکه کارها هم به دقیقه نود واگذار نمی شود. که برخی از آن ها را نشود انجام داد.

البته امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی، بسیاری از برنامه ریزی ها و آینده نگری ها برای سفرتان را می توانید با گوشی تلفن همراه خود یا لپ تاپ انجام دهید و نیازی به مراجعه حضوری و رفت و آمد برای بسیاری از این اقدامات ندارید. همین امر سبب شده است که سفر کردن هم آسان تر شده و بتواند لحظات بهتری را برای شما رقم بزند.

 

برچسب ها : #بیمه
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی نیک
هادی نیک
2 سال قبل

باهاتون موافقم. خیلی ها برای سفر از قبل برنامه ریزی خاصی نمیکنن و معمولاً هم در طول سفر با موارد پیش بینی نشده زیادی مواجه میشن. این خیلی مهمه که از قبل برنامه داشته باشی و طبق برنامه سفر جلو بری.



جستجو در مطالب سایت