دسته بندی : رپورتاژ

راهکارهایی برای خرید ملک در ترکیه با سود بالا

خرید ملک در ترکیه در چند سال گذشته در بین مردم دنیا به خصوص ایرانیان رونق بسیار زیادی داشته است. زیرا دولت ترکیه تسهیلات ویژه ای برای افراد سرمایه گذاری درترکیه قرار داده است. برای خرید خانه در ترکیه باید یکسری قوانین را رعایت کنید تا بتوانید سود بالای عاید شما شود.

کاهش لیر و آسان شدن خرید ملک در ترکیه

پایین آمدن لیر در سال های اخیر باعث افزایش سرمایه گذاری در ترکیه شده است. این امر باعث شده است بومیان ترکیه به سمت خرید خانه در استانبول و ترکیه بروند. در سال ۲۰۲۰ قوانین تصویب شد که بر طبق آن دولت وام های۱۰ ساله با قیمت پایین برای خرید ملک در ترکیه اختصاص داده است. این کار باعث شده است افراد زیادی به فکر خرید خانه باشند.

تغییرات گسترده برای قوانین ملکی در ترکیه

در چند سال گذشته دولت ترکیه به فکر اصلاحاتی در قوانین خرید ملک در ترکیه انجام داد که باعث آسان تر شدن خرید و فروش ملک در ترکیه شد در حین حال باعث بیشتر شدن نظارت کنترل کیفیت در خرید و فروش نیز شد.

در گذشته افراد خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را داشتند، می بایست مبلغ ۱ میلیون دلار سرمایه خود را به این کشور می آوردند تا موفق به اخذ تابیعت این کشور شوند. اما در چند سال اخیر با توجه به جلسات و مشورت های که انجام شد مبلغ به ۲۵۰ هزار دلار امریکا کاهش پیدا کرد و متقاضی می تواند با سرمایه گذاری در ترکیه برای خود و اعضای خانواده خود اقامت دائم کشور را دریافت کند.

پایین بودن هزینه های زندگی در ترکیه

یکی دیگر از دلایلی که می گوییم خرید خانه در ترکیه سود دهی بالایی دارد، پایین بودن هزینه زندگی در این کشور می باشد. مالیات یکی از مهم ترین موارد است که می توانید کشور ترکیه را با کشور های اروپایی مقایسه کنید و متوجه خواهید شد مالیات در ترکیه نصیت به کشور های دیگر چقدر پایین تر است. از نظر خورد و خوراک نیز به همین صورت است. خورد و خوراک در ترکیه حتی از ایران نیز ارزون تر است. اجاره خانه ها برای کسانی که ویزای کار در ترکیه هستند به نسبت شهر های دیگر پایین است.

رشد صنعت توریست در ترکیه

ترکیه کشوری با قدمت بالا است و بسیاری از مردم دنیا برای دیدن آثار باستانی ترکیه به آنجا سفر می کند. همین امر باعث شده است رشد صنعت توریست در این کشور رو به افزایش رود و بسیاری از افرادی که در این حوزه کار می کنند، سود بسیار زیادی نسیب شان شود.

یک عده با خرید خانه در نزدیک سواحل و بعد اجاره آن ها در این صنعت فعالیت می کنند و سود بسیار زیادی را برای خود به ارمغان می آورند.

مراحل خرید ملک در ترکیه

در ابتدا شما باید مراحل خرید ملک در ترکیه را بدانید، تا بتوانید بدون دردسر در این حوزه سرمایه گذاری کنید. در ادامه مراحل خرید خانه در ترکیه را برای آسان تر شدن کار شما گفته ایم:

کدام استان ترکیه مناسب شما و خانواده شما خواهد بود؟

این سوال در چک لیست مشخص کردن هدف، بود اما می خواهیم آن را کامل تر، بررسی کنیم. موقعیت مکانی نقشی اساسی در تصمیم گیری برای خرید ملک دارد. اینجا نیز به چند سوال پاسخ دهید:

دوست دارید چه امکانات شهری، در اطراف خانه شما باشد؟

مرکز شهر را دوست دارید یا حومه شهر؟

دوست دارید در منطقه گردشگرپذیر، زندگی کنید یا خیر؟

آب و هوای شهرهای ساحلی را می پسندید یا آب و هوای شهرهای گرم و خشک را؟

چه نوع فرهنگ دینی را می پسندید؟

ما می دانیم که شما ممکن است آشنایی کافی با استان های ترکیه یا شهرهای مختلف آن نداشته باشید، به همین منظور در ادامه چند نکته را با هم بررسی می کنیم به اطلاعات شما در این باره، می افزاید:

“اگر مبلغ در سرمایه گذاری و حتی اقامت، برای شما اهمیتی ندارد، استانبول می توانید بهترین گزینه باشد. البته که استانبول نیز مناطقی با قیمت مناسب دارد، اما چون این شهر، بیتشر مورد توجه غیربومیان و گردشگران است، قیمت بیشتری دارد. آنتالیا، قیمت مناسب تری به نسبت استانبول دارد، اما رشد قیمتی آن بیشتر از آنتالیا است. پس برای سرمایه گذاری، استانبول گزینه مناسبی است.”

انتخاب ملک مناسب برای سرمایه گذاری در ترکیه

قبل اقدام به هر نوع سرمایه گذاری در ترکیه، باید از نحوه کار و پیشامد های آن اطمینان حاصل کنید. تا جلو مشکلات که امکان رخ دادن آن است گرفته شود. برای خرید ملک در ترکیه از قبل باید تمام موارد را در نظر بگیرد اینکه چه ملکی ر چه منطقه ای می خواهید بعد ازآن به سراغ کارشناسان مجرب رفته و در این امر با آن ها مشورت کنید.

راستی آزمایی مدارک

قبل از پرداخت هر گونه مبلغ باید تمام اسناد ملک مورد نظر را بررسی کنید. اگر تازه کار هستید می توانید با مشاوران با تجربه آسیاملک مشورت کنید. رعایت نکرد این موارد در گذشته باعث متضرر شدن بسیاری از افراد در خرید ملک در ترکیه شده است.

پرداخت بیعانه به فروشنده برای حفظ ملک

اگر ملک مورد نظرتان را پیدا کردید بیعانه را به صاحب ملک دهید. زیرا با این کار اگر صاحب خانه بخواهد ملک را به کس دیگر بفروشد این امکان برایش ایجاد نشود.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت