دسته بندی : رپورتاژ

جاذبه ‌های دیدنی مسیر زنجان تهران

از زنجان تا تهران بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه طی می‌کنید. اگر بلیط اتوبوس زنجان تهران علی بابا را تهیه کرده‌اید در این مسیر می‌توانید مانند مسافر خسته‌ای بخوابید، اما می‌خواهیم به شما بگوییم اشتباه نکنید. شما در این سیصد کیلومتر جاذبه‌های زیادی را پیش روی‌تان دارید. مناظری عجیب که با قدمتی طولانی عجین شده‌اند، هرکدام برای نگهداشتن شما کافی هستند.

سلطانیه

در مسافرتتان با اتوبوس اولین جایی که از دست می‌دهید سلطانیه است. شهری کوچک در ۳۷ کیلومتری زنجان به سمت خرمدره که آرامگاه الجاتیو در آن قرار دارد. شهری که هفت هزار سال قدمت دارد و در هفت قرن پیش اعتبار زیادی داشت. جایی که الجاتیو (اولین حکمران مغول که به طور کامل فرهنگ ایرانی را پذیرفت) و خواجه شیدالدین فضل الله برای عمران و آبادیش هنرمندانی را از سراسر جهان را در آن روزگار به این شهر دعوت کرده بودند. البته بلیط اتوبوس زنجان به تهران برای از دست دادن این یکی زیاد مقصر نیست، چون باید تا وقتی که در زنجان بوده‌اید، به سلطانیه سری زده باشید.

خرمدره و ابهر

از زنجان هنوز زیاد نگذشته اید که به خرمدره و ابهر می‌رسید؛ جایی مصفا با آب و هوای خوب که مسیر همیشگی رودخانه ابهر از آن می‌گذرد. هرچند حتی اگر بلیط اتوبوس زنجان تهران علی بابا را هم داشته باشید می‌توانید از مناظر بصری آن لذت ببرید. با این حال مطمئن باشید که روستای زیبای درسجین، آبشار گله خانه، سد کینه ورس و مسجد جامعی بازمانده از دوره تاریخ سلجوقیان را از دست داده‌اید، جدا از تپه‌های تاریخی زیبا. شهر ابهر نیز همانند سلطانیه از تاریخی باستانی بهره می‌برد. شهری پر از باغ‌های کهن. شما باید سفرتان را ادامه دهید تا زودتر به پایتخت برسید.

تاک‌های تاکستان

از ابهر که خارج شدید باید ۸۷ کیلومتر راه را بپیمایید تا به قزوین برسید. اما ۳۵ کیلومتر مانده به قزوین به شهر تاکستان خواهید رسید. هرچند تاکستان امروز به عنوان شهری صنعتی و کشاورزی شناخته می‌شود، اما از زمان هخامنشیان تاکنون قدمت شهری دارد. تاکستان مرکز یکی از زبان‌های باستانی ایران یعنی زبان تاتی (مربوط به دوران تات‌ها، اشکانیان) است. این شهر همان گونه که از اسمش پیداست، باغات انگور فراوانی را در خود جای داده است که گشت و گذار در آن‌ها روح‌تان لبریز می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم روستای خورهشت و قله دختر را هم ببینید. البته اگر از زنجان حرکت می‌کنید این روستاها قبل از رسیدن به تاکستان قرار دارند.

حسرت‌های مسیر

مسیری که یک طرف آن را کوه‌های بلند دربرگرفته و سمت دیگر را کوه‌های کوتاه‌تر دامنه‌ها. جابه‌جا مناظر باغ‌ها چشم‌نواز است اما اتوبوس به سرعت خواهد گذشت و شما باید به نگاه‌های گذرای‌تان بسنده کنید.

شما تاکنون سلطانیه، معبد پیر تاکستان را و همچنین جاذبه‌های طبیعی مسیر را از دست داده‌اید. اما شاید حسرت می‌خورید که چرا از خودروی شخصی استفاده نکرده‌اید. اما نگران نباشید؛ اتوبوس هم امنیت و خوش سفری خودش را دارد و شما احتمالا در هنگام تهیه بلیط اتوبوس زنجان تهران به فکر همه این ها بوده‌اید.

قزوین

۳۵ کیلومتر که از تاکستان فاصله گرفتید به شهر قزوین خواهید رسید. در سمت راستتان (منظره جنوبی جاده) باغ‌های زیبایی قرار دارد و درسمت چپ (منظره شمالی) کوه‌هایی سربه‌فلک کشیده قد راست کرده‌اند. شهر قزوین شاید شما را نگه دارد. شهرهای دامنه جنوبی البرز عموما خوش آب و هوا هستند و قزوین از این موضوع مستثنی نیست. علاوه‌ بر این قزوین زمانی پایتخت ایران بوده است و شهری تاریخی است و پر از جاذبه‌های گردشگری، از مسجد جامع قزوین و عالی قاپو بگیرید تا کلیسای کانتور با آن نمای آجری و قرمزش. البته جالب است بدانید که قزوین یکی از مکان‌های فرهنگی ایران است. هنر در این شهر رونق زیادی دارد از خوش نویسی گرفته تا نگارگری، شهری پر از امارت‌های ریز و درشت آب انبارها و باغات فراوان. شاید بخواهید واقعا بلیط اتوبوس زنجان به تهران خود را بیخیال شوید. قزوین در اطراف خود هم جاهای دیدنی زیادی را پنهان کرده است از قلعة الموت معروف گرفته تا قله‌های ریز و درشت سرداران تاریخی.

فاصله تهران تا زنجان با اتوبوس چقدر است؟

تا مقصد چقدر باقی است؟

اگر هنوز به مسافرت خود ادامه می‌دهید، بدانید که تا شصت کیلومتر دیگر به شهر آبیک خواهید رسید. شهری کوچک که صنعت و کشاورزی شغل بیستر ساکنین آن است. از قزوین تا آبیک را در آزادراه خواهید بود. شما پس از آبیک به سمت کرج حرکت خواهید کرد و پس از طی مسافت ۴۵ کیلومتری به کرج خواهید رسید. احتمالا دیگر سفرتان را قطع نخواهید کرد و با طی مسافت ۵۳ کیلومتر در آزادراه کرج تهران به مقصد رسیده‌اید. حالا می‌توانید نگران نباشید. بالاخره بزرگترین کارایی بلیط اتوبوس زنجان تهران رساندن شما به مقصد بوده است.

بالاخره مسیر زنجان به تهران، پرتردد است و پر مسافر. شما در هرساعت از شبانه روز می‌توانید برای سفر تصمیم بگیرید. تقریبا در روز بیش از دوازده اتوبوس شما می‌توانند گزینه‌های انتخابی شما برای رسیدن به مقصد باشند، برای همین شما می‌توانید به راحتی بلیط اتوبوس خود را از علی بابا تهیه ‌کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت