دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

جزیره هنگام قشم

وقتی در ساحل «هنگام» می‌‌ایستید گویی به جزیره‌ای تازه کشف شده می‌نگرید؛ جزیره‌ای بکر و دست نخورده. «هنگام» که در جنوب بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس واقع شده، ۶/۳۳ کیلومتر مربع وسعت دارد و مخروط ناقصی را تشکیل می‌دهد. البته وسعت هنگام، به همراه آبادی‌های کوچک و بزرگ اطرافش، به حدود ۵۰ کیلومتر مربع می‌رسد. فاصله جزیره تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی (حدود ۷۹ کیلومتر) و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی (حدود ۵۴ کیلومتر) است.

این جزیره که دربردارنده معادن سرب و نمک است، ارتفاعات آهکی دارد که مرتفع‌ترین نقطه آن، کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. «هنگام» اما بر دو بخش است که هنگام کهنه و هنگام نو خوانده می‌شوند. فاصله این دو بخش در طولانی‌ترین قطر آن، ۹ کیلومتر است.

مردم هنگام، از گذشته‌های دور، به ماهیگیری و صیادی اشتغال داشتند و هنوز هم، همه ۱۰۳ خانوار آن، به این کار اشتغال دارند، اما در سال‌های اخیر، به سبب ورود گردشگران به هنگام، آنان نیز به مشاغلی چون هدایت قایق‌های مسافران از قشم به هنگام، حضور در غرفه‌های بازارچه محلی جزیره و کارهایی از این دست، می‌پردازند، هرچند شغل اصلی اهالی روستای قدیم هنگام، ماهیگیری به ویژه صید کوسه بوده است.

از جاذبه های دیدنی جزیره هنگام می توان تاسیسات بندری انگلیسی ها و درخت انجیر معابد را نام برد.

این شهر دارای محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از دیگر اماکن مهم این شهر می‌توان به رستوران سنتی ساحل نقره‌ای، بوستان هنگام و رستوران دریایی ستاره اشاره کرد.

موقعیت جزیره هنگام روی نقشه

موقعیت جزیره هنگام روی نقشه

دلفین های جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا هستن. اگه مسافر قشم باشید و البته شانس بیارید زمانی که از بندرعباس یا بندر پل میاید قشم، می‌تونید کم و بیش دلفین‌هایی که سرشون رو از آب بیرون میارن رو ببینید. اما تماشای دلفین‌ها تو مسیر کجا و تماشای اونا تو هنگام کجا. دلفین‌هایی که تو هنگام می‌بینید از نوع دلفین‌های بینی بطری هستن. شاید شما دلفین تو پارک‌های آبی دیده باشید. اما دیدن اونا تو یه آکواریوم طبیعی و بزرگ به وسعت خلیج فارس یه چیز دیگس.

 

هتل نزدیک جزیره هنگام

هتل ارم قشم

هتل چهار ستاره لوکس ارم قشم واقع در بلوار آزادگان در سال ۱۳۹۵ افتتاح گردیده است. ساختمان هتل در ۵ طبقه بنا گردیده و دارای ۹۶ باب اتاق و سوئیت اقامتی با کلاس های متفاوت و امکانات مدرن می‌باشد. از امتیازات این هتل می‌توان به دسترسی آسان به مرکز شهر، مراکز تجاری و ساحل خلیج نیلگون فارس اشاره کرد. هتل ارم قشم با کادری مجرب و آموزش دیده و محیطی دلنشین، پذیرای میهمانان گرامی می‌باشد.

لازم به ذکر است اتاق های کلاس B و C در لابی ۱ و ۲ واقع می‌باشند.

تلفن تماس : ۳۵۲۲۹۰۸۰-۰۷۶

هتل ارم قشم

هتل ارم قشم

هتل بوتیک فولتون قشم

هتل بوتیک فولتون قشم واقع در بلوار خلیج فارس در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز نمود. هتل متشکل از سه ساختمان می‌باشد که یکی از ساختمان ها مربوط به سوئیت‌ها و اتاق‌ها، دیگری شامل آپارتمان ها و یک ساختمان متعلق به ویلاها بوده و کاملا مجزا از دو ساختمان دیگر می‌باشد. نزدیکی هتل فولتون به ساحل دریا از مزیت های شاخص این هتل محسوب می‌شود. هتل بوتیک فولتون با محیطی آرام و دلنشین اقامتی خاطره انگیز را برای میهمانان و گردشگران عزیز آرزومند است.

هتل بوتیک فولتون قشم

هتل بوتیک فولتون قشم

هتل مارینا ۱ قشم

هتل سه ستاره مارینا ۱ یکی از هتل های گروه مارینا قشم می‌باشد که در سال ۱۳۹۱ افتتاح و جهت ارتقا سطح کیفی خدمات در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت. ساختمان هتل در ۲ طبقه بنا و دارای ۸۰ باب اتاق با کلاس A و B با امکانات رفاهی مناسب می‌باشد و دسترسی مناسبی به ساحل و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم دارد. پرسنل مجرب هتل مارینا ۱ اقامتی دلنشین و خاطره انگیز را برای شما میهمانان عزیز آرزومند اند.
لازم به ذکر است ساختمان اتاق های کلاس B فاقد آسانسور بوده و دارای ۱۹ پله می‌باشد.

هتل مارینا ۱ قشم

هتل مارینا ۱ قشم

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت