دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

غار نمکدان قشم

طولانی ترین غار نمک دنیا

غار نمکی با غار نمکدان با ۶ کیلومتر طول، طولانی‌ترین غار نمک در دنیا است. این غار در که در نزدیکی روستای کانی قرار دارد. این غار در واقع تنها یکی از غارهای کوهر مخروطی شکل نمکدان است. این غار در ۹۰ کیلومتر جنوع غربی شهر قشم است. به خاطر فاصله زیاد آن با شهر قشم بسیار از گردشگران از این غار دیدن نمی‌کنند. در صورتی که بازدید از این غار یکی از خاص‌ترین تجربه‌های گردشگری شما در این جزیره خواهد بود.

غار نمکدان که به نام‌های غار نمکی ۳N، غار نمک قشم و غار سه مرد برهنه (به انگلیسی: ۳N Cave / Cave of three nudes) نیز معروف است در جزیرهٔ قشم و طولانی‌ترین غار نمکی جهان است.طول کشف‌شدهٔ این غار ۶٬۶۰۰ متر است. به علت صعب‌العبور بودنِ بعضی از قسمت‌های غار و ناشناخته و کشف نشده ماندنِ بعضی از قسمت‌ها، هنوز طول نهایی آن مشخص نیست و انتظار می‌رود بیشتر از این باشد.

این غار در ادبیات محلی به غار نمکدون یا غار کانی نیز معروف است که دلیل آن قرارگیری روستای کانی در نزدیکی آن و در محدودهٔ ژئوسایت نمکدان است.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

به داخل غار که می‌روید و سفیدی داخل غار را که مشاهده کنید، این حس به شما القا می‌شود که وارد منطقه‌ای کوهستانی شده‌اید. وجود جریان آب‌های زیرزمینی در کف غار نمک، استالاکیت‌های بلورین نمک و قندیل‌های نمک مناظر خاصی را تشکیل داده‌اند که دیدن آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. جالب است بدانید که نمک‌های غار نمک از بهترین نوع نمک خوارکی است. وجود ترکیبات دیگر مانند منیزیم این نمک را به عنوان نمک طبی و نمک مورد استفاده ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل کرده است.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

در غارهای نمک هیچگونه باکتری رشد نمی‌کند. غار نمک حتی از اتاق‌های عمل در بیمارستان‌ها هم استریلیزه‌تر است. بسیاری از بیماران ناراحتی‌های تنفسی و آسم می‌توانند برای بهبود به این غارها مراجعه کنند. ارزش دیدن مسیر غار نمک و محیط اطراف آن همراه با تسهیلات جهانگردی لازم به حدی است که بخش اعظم نیاز ایرانیان و خارجیان شیفته به دیدار از مناطق دیدنی منحصر به فرد کره زمین را برآورده می نماید.

غار نمکدان کجاست

 آدرس دقیق: استان هرمزگان، جزیره قشم

با عبور از فرودگاه قشم و پشت سر گذاشتن حدود ۶۰ کیلومتر وارد جاده نسبتا مناسبی می شوید که ۲۳ کیلومتر تا دهانه غار فاصله دارد.

ساعات کاری غار نمکدان قشم

  • شنبه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰
  • یک‌شنبه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰
  • دوشنبه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰
  • سه‌شنبه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰
  • چهارشنبه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰
  • پنج‌شنبه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰
  • جمعه۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت