دسته بندی : دانستنی ها

راهنمای دریافت ویزای سوئیس

پر درخواست ترین ویزای سوئیس، ویزای توریستی و ویزای کاری می‌باشد. با توجه به شرایط سختی که سفارت‌خانه های کشورهای عضو شینگن برای متقاضیان ایرانی در نظر گرفته اند، تاکید می‌کنیم که مدارک را حتما کامل همراه خود داشته باشید. ویزای سوئیس مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر کارگزاری ویزای این کشور مراجعه می‌کنید.

چرا سفر به سوئیس جذاب است؟

سوئیس یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مانند طبیعت بکر و زیبا، قدمتی تاریخی، جامعه‌ای آرام و اقتصادی توسعه یافته به یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی تبدیل شده است. همچنین جاذبه های توریستی سوئیس نیز موجب شده‌اند تا سالانه تعداد بی‌شماری از گردشگران برای بازدید از این زیبایی‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیر عازم سوئیس شوند.

می‌توان گفت کسانی که تا به حال ویزای شینگن نگرفته اند، می‌توانند با یک تاریخچه سفری مناسب ویزای سوئیس بگیرند. شرایط اخذ ویزای سوئیس به شرح زیر می‌باشد:

۱. تاریخچه سفری: متقاضیان ویزای سوئیس با ارائه تاریخچه سفری مناسب و معتبر (مثل ویزای چین، سنگاپور وغیره) اقدام به گرفتن ویزا کنند. تاریخچه سفری مهم ترین شرط اخذ ویزای شینگن سوئیس می‌باشد.

۲. گردش حساب: گردش حساب مورد نیاز برای ویزای سوئیس، گردش ۳ ماه آخر می‌باشد. منظور از گردش حساب مبالغ ورودی و خروجی حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات اهمیت دارد.

۳. تمکن مالی: ایده آل ترین تمکن مالی برای ویزای سوئیس، ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. گواهی تمکن مالی ویزای سوئیس به یورو اعلام می‌شود و حتما باید توسط مدیر شعبه به مهر و امضاء برسد.

۴. گواهی اشتغال به کار و بیمه تامین اجتماعی: گواهی اشتغال به کار و بیمه تامین اجتماعی، به افسر ویزا اثبات می‌کند که شما به کشور محل اقامت خود وابسته هستید و پس از مدت زمان سفر، به کشور خود بازمی‌گردید.

۵. ارائه دعوت نامه: دعوت نامه ویزای سوئیس می‌تواند از سوی اعضای خانواده و یا یک شرکت ارسال شود. در متن دعوت نامه باید جزئیات کامل شخص میزبان مانند نام و نام خانوادگی، آدرس، تاریخ تولد و تابعیت ایشان ذکر شود. همچنین تاریخ دقیق اقامت متقاضی باید در متن نامه نوشته شود. می‌توان گفت دعوتنامه ویزای سوئیس نیز یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای سوئیس می‌باشد.

 

وقت سفارت سوئیس

پروسه وقت سفارت سوئیس در ایران، توسط شرکت VFSGlobal انجام می‌شود. برای درخواست وقت سفارت سوئیس باید اسم و فامیل (مطابق پاسپورت)، شماره پاسپورت و شماره تماس خود را به همراه اسکن و یا عکس واضح برای دفتر وی اف اس ارسال کنید. ۲ هفته پس از ارسال درخواست وقت سفارت سوئیس می‌توانید در دفتر کارگزاری ویزای این کشور حضور داشته باشید. هزینه درخواست وقت سفارت سوئیس در گروه مسافرتی ویزالند ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. برای حضور در دفتر وی اف اس گلوبال سوئیس می‌توانید در روز های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ساعت ۱۷ به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم مراجعه کنید.

 

از آنجایی‌که اغلب تقاضاها برای ویزای توریستی سوئیس از نوع C (شینگن) است، هزینه صدور آن برای متقاضیان بالای ۱۲ سال معادل ۶۰ یورو (به ازای هر نفر)، برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال معادل ۳۵ یورو (به ازای هر نفر) و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. نکته قابل توجه اینکه وجه مذکور باید به هنگام ارائه درخواست ویزا پرداخت شده و قابل عودت نخواهد بود؛ مگر در شرایطی که ویزای درخواستی معاف از پرداخت هزینه باشد. برای مثال، ارائه درخواست در خاک کشورهای اتحادیه اروپا یا معافیت به دلیل شرایط سنی.

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس

الف) تکمیل فرم درخواست

ب) گذرنامه دارای اعتبار (اعتبار گذرنامه باید حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ درخواست ویزا باشد)

ج) کارت ملی و شناسنامه

د) ۲ قطعه عکس جدید

ه) در صورتی که قبلا ویزای شینگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده‌اید کپی از آن‌ها و مهرهای ورود و خروج

و) نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی

نکته: در صورتی که متقاضی مورد نظر از قدرت مالی کافی برخوردار نباشد یا اینکه مقامات مسئول در مورد وجود چنین تمکنی دچار شک و تردید شوند، ممکن است سفارت سوئیس از وی بخواهد تا اعلامیه مربوط به اسپانسر شیپی را ارائه کند. در این تائیدیه شخصی که در واقع قصد حمایت مالی از متقاضی را دارد، باید متعهد به سایر هزینه‌های جانبی نیز از جمله هزینه‌های درمان، هزینه بروز تصادفات و سایر موارد را که ممکن است برای تضمین رفاه اجتماعی مورد نیاز باشد، ضمانت کند. هزینه‌ای که باید به منظور اسپانسرشیپی در نظر گرفته شود، مبلغ ۳۰,۰۰۰ فرانک سوئیس است و شامل مواردی می شود که شخص به صورت منفرانه یا به صورت گروهی تا ۱۰ نفر می‌خواهد حمایت را انجام دهد. فرم تائیدیه اسپانسرشیپی فرمی است که بر خلاف فرم ویزا یا سایر فرم‌ها به صورت آنلاین موجود نیست و در صورت لزوم می‌توان آن را از طریق سفارت سوئیس یا سایر مراجعی که اقدام به صدور ویزا می‌کنند، تهیه کرد.

 

ز) گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران)

ح) پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل)

ط) گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته)

ی) گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)

ک) بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو جهت انتقال به وطن برای مداوا به دلایل پزشکی یا فوت

ل) سند مالکیت (در صورت وجود)

م) رزرو هتل و بلیط هواپیما

ن) دعوتنامه (این نامه باید از جانب بستگان یا کارفرمایی که خواستار حضور متقاضی است، صادر شود.) این نامه دارای فرمت خاصی نیست، ولی باید نکته‌های زیر در آن ذکر شود:

  • شخصی که دعوت‌نامه را ارسال می‌کند، حال چه به عنوان یک کمپانی باشد یا به عنوان اقوام شخص متقاضی، باید اثبات کند که با فرد متقاضی در ارتباط بوده است.
  • جزئیات کامل از سوی شخص میزبان شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، تاریخ تولد، و تابعیت ارائه شود.
  • تاریخی که دعوت‌نامه در آن تنظیم شده است.
  • امضای شخص میزبان؛ در صورتی که درخواست ویزا، ویزای کاری باشد، نیازمند امضا از سوی مدیر کمپانی مورد نظر است.
  • میزبان باید اثبات کند که محلی را جهت اسکان فردی را که متقاضی ورود به کشور سوئیس است، وجود خارجی دارد.
  • سایر مدارکی که جهت تکمیل و تقویت دعوت نامه می‌تواند ارائه شود.
  • بسته به اینکه شخص از سفارت کدام کشور می‌خواهد اقدام کند، دعوت‌نامه یا باید مستقیماً از سوئیس به سفارت مورد نظر ارسال شود، یا اینکه از سوی شخص متقاضی به همراه سایر مدارکش ارائه شود.

 

هزینه درخواست ویزای سوئیس

هزینه درخواست ویزای سوئیس در گروه مسافرتی ویزالند ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. این هزینه برای درخواست وقت سفارت و کلیه خدمات مربوط به ویزای سوئیس (تکمیل فرم شینگن سوئیس، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و غیره) می‌باشد و پرداخت کلیه هزینه‌های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

 

نکاتی درباره ویزای سوئیس

  • جهت دریافت ویزای شینگن باید مدت ۱۰ روز کاری بگذرد.
  • حداقل ۴۵ روز قبل از زمان خروج از کشور جهت تعیین وقت سفارت سوئیس اقدام نمایید.
  • تمامی افراد بالای ۱۲ سال باید شخصا مدرک و درخواست صدور ویزای خود را به سفارت تحویل دهند.
  • حداقل زمان ممکن برای دریافت وقت سفارت ۵۰ روز می باشد.

انواع ویزای سوئیس

با توجه به هدف سفر متقاضی از سفر به سوئیس، ویزای این کشور در انواع مختلفی صادر می‌شود. پردرخواست ترین ویزای سوئیس، ویزای توریستی، تحصیلی و کاری می‌باشد که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم:

۱. ویزای توریستی سوییس:

این ویزا با هدف گشت و گذار در سوئیس صادر می‌شود. گردش حساب ۳ ماهه متقاضی و تمکن مالی برای اخذ ویزای سوئیس تاثیر بالایی دارند. شما با ویزای توریستی می‌توانید ۹۰ روز در هر ۶ ماه در سوئیس اقامت داشته باشید.

۲. ویزای تحصیلی سوئیس:

برای گرفتن ویزای تحصیلی سوییس، حتما باید از یک مدرسه، دانشگاه و یا موسسه آموزشی دعوت نامه ارائه کنید. پس از پایان تحصیل شما حتما باید این کشور را ترک کنید. مدت زمان ویزای تحصیلی سوییس بر اساس تاریخ قید شده در دعوتنامه تعیین می‌شود.

۳. ویزای کاری سوئیس:

دعوت نامه و ارائه مدارک زبان مهم ترین شرط برای اخذ ویزای کاری سوئیس می‌باشد. دعوت نامه ویزای کاری سوییس باید از سوی یک شرکت، موسسه و یا یک کارفرما ارسال شود و حتما در متن دعوت نامه عنوان شغلی و آدرس محل کار باید ذکر شود.

 

ریجکت ویزای سوئیس

رایج ترین دلیل ریجکت ویزای سوئیس، تاریخچه سفری نامناسب متقاضی می‌باشد. از مهمترین دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای سوئیس میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تاریخچه سفری نامناسب متقاضی
  • عدم توانایی در متقاعد کردن افسر ویزا از هدف سفر
  • عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت در سوئیس
  • ارائه مدارک غیرواقعی و یا جعلی
  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

https://touristo.ir/wp-content/uploads/2019/10/5dac1abe8a3f7.jpg

 

سفارت سوئیس در تهران

  • نشانی:  تهران، الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک ۲
  • تلفن: ۲۲۰۰۸۳۳۳ (۰۲۱)
  • نمابر: ۲۲۰۰۶۰۰۲ (۰۲۱)
  • کدپستی: ۶۳۷۵۱-۱۹۶۴۹
  • صندوق پستی: ۴۶۸۳-۱۹۳۹۵
  • پست الکترونیک (برای خدمات ویزا): teh.visa@eda.admin.ch
  • وب‌سایت:  www.eda.admin.ch
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
سیما
4 سال قبل

سلام
دستتون درد نکنه راهنمای جامع و کاملی بود



جستجو در مطالب سایت