دسته بندی : رپورتاژ

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

دانشجویان متاهل مایل به تحصیل در کانادا می‌توانند برای ویزای دانشجویی کانادا به همراه همسر درخواست بفرستند. در این حالت همسر متقاضی به‌عنوان همراه، واجد شرایط درخواست مجوز کار آزاد کانادا خواهد شد. بنابراین همراه می‌تواند برحسب سابقۀ کار و صلاحیت‌های خود در طول مدت تحصیل شریک زندگی‌‌اش از فرصت‌های شغلی فوق‌العادۀ کانادا استفاده کند.

ویزای همراه کانادا چیست؟

کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی و دارای پنج دانشگاه سطح بالا در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است. بنابراین افراد زیادی از سراسر دنیا خواهان مهاجرت به کانادا هستند. یکی از چالش‌های مهاجرت همراه‌بردن اعضای خانواده است. دولت کانادا با توجه به این دغدغه امکان حضور همسر و فرزندان تحت تکفل زیر ۲۲ سال را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

درنتیجه زمانی که موفق به دریافت نامۀ پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا شدید، می‌توانید همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا برای شریک زندگی‌تان هم درخواست ویزای همراه بدهید. پیشنهاد می‌کنیم صفر تا صد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را در این لینک https://www.canapply.ir/canada-edu-visa بخوانید.

شرایط اخذ ویزای همراه کانادا

  • یکی از مهم‌ترین شرایط متقاضی ویزای همراه داشتن مهارت‌های چهارگانۀ زبان انگلیسی است. برای اثبات این امر نیاز به مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ دارید.
  • دارندۀ مجوز تحصیلی باید دانشجوی تمام‌وقت یکی از مراکز آموزشی معتبر باشد
  • یکی دیگر از شروط ویزای همراه کانادا این است که دانشجو در برنامه‌ای تحصیل کند که حق ویزای کار پس از پایان تحصیل داشته باشد. در این صورت همراه هم می‌تواند مجوز کار حین تحصیل دانشجو را دریافت کند.
  • اقامت زوجین در کشور کانادا یکی دیگر از شروط دریافت ویزای همراه است

علاوه‌بر آن‌چه گفته شد متقاضی ویزای همراه کانادا باید مراحل درخواست ویزا را طی کند. این مراحل ممکن است شامل معاینات پزشکی هم باشد. به‌ویژه هنگامی که قرار است در یکی از شرایط زیر فعالیت کند:

  • محیطی ملزم به مراقب‌های بهداشتی
  • به‌عنوان مراقب کودک
  • فعالیت در مراکز آموزشی ابتدایی و متوسطه

دانشجویان بین المللی کانادا پس از پایان تحصیل می‌توانند اقامت خود را برای یک دورۀ ۸ ماهه تا ۳ ساله تمدید کنند.

تاثیر درخواست ویزای همراه بر احتمال موفقیت یا رد‌شدن مجوز تحصیل

مجوز تحصیلی کانادا جزء مجوزهای اقامت موقت است. بنابراین دارندۀ مجوز تحصیلی باید افسر ویزای اداره مهاجرت را متقاعد کند که پس از پایان مدت مجوز، کانادا را ترک می‌کند. همراه بردن خانواده می‌تواند افسر ویزا را بابت این مسئله بدبین کند. از آن‌جا که تصمیم‌گیری نهایی دربارۀ صدور ویزای شما وابسته به نظر افسر مهاجرت است این مورد می‌تواند بر احتمال صدور یا ریجکتی ویزا تاثیرگذار باشد.

بنابراین توصیه می‌شود همراه با درخواست خود نامه‌ای خطاب به افسر اداره مهاجرت بنویسید و به‌طور کامل دلایل خود برای همراه‌بردن خانواده را توضیح دهید.

همچنین یکی از روش‌های اپلای کانادا درخواست مجوز تحصیل بدون اعضای خانواده است. در مراحل بعدی امکان ارائه درخواست اصطلاح‌شده مبنی بر کسب اجازه برای پیوستن همسر یا فرزندان دانشجو در کانادا هست. گرچه پنهان‌کردن این خواست یا هرگونه مغایرت در مدارک و فرم‌های درخواست اولیه ممکن است باعث ابهام در ارائه اطلاعات نادرست شود. پیامد چنین مشکلی می‌تواند محرومیت پنج‌ساله از کانادا باشد.

یک ازدواج واقعی

نکتۀ مهم دیگر اثبات واقعی‌بودن رابطه با همسر است. داشتن سند ازدواج به‌تنهایی افسر ادارۀ مهاجرت را متقاعد نمی‌کند. باید ثابت کنید این رابطه صرفا برای گرفتن ویزای کار کانادا نیست. در غیر این صورت احتمال دارد با ویزای همسر موافقت نشود.

جای خوشحالی است که مشاوران مهاجرتی خبره راه‌های پذیرش قطعی ویزای کانادا را به شما نشان می‌دهند.

تمکن مالی

متقاضی ویزای همراه کانادا نیاز به اسنادی دارد که نشانۀ توانایی تامین مالی خود و همراهان در سال اول تحصیل باشد. بنابراین دانشجو باید نشان دهد بودجۀ کافی برای تامین هزینه‌های زندگی، مسکن و بیمه درمانی خود و خانواده‌اش را دارد. برای اثبات تمکن مالی باید علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه هزینه یک سال زندگی خود و همراهان‌ در حسابتان موجود باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا همراه با خانواده دارید و می‌خواهید همزمان با هم وارد کانادا شوید می‌توانید یک درخواست برای تمام اعضای خانواده تکمیل و به اداره مهاجرت ارسال کنید. اگر درخواست شامل چندین مجوز متفاوت می‌شود، مانند مجوز تحصیل و اجازۀ کار برای همسر، به اسناد تکمیلی نیاز دارید. همچنین هزینه‌های بررسی هر درخواست جداگانه درنظر گرفته می‌شود.

در ادامه فهرستی از مدارکی را که برای وقت سفارت باید همراه داشته باشید می‌بینید:

  • پاسپورت همراه متقاضی ویزا
  • دعوت‌نامه
  • مدارک اثبات روابط خانوادگی؛ از جمله سند ازدواج
  • اثبات تمکن مالی
  • فرم‌های درخواست تکمیل‌شده
  • کپی مجوز تحصیل فرد متقاضی
  • مدارک بیومتریک و معاینه‌های پزشکی؛ درصورت نیاز

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا چقدر است؟

برای درخواست ویزای همراه دو روش معمول است. همسر یا شریک دانشجو می‌تواند قبل یا بعد از ورود به کانادا درخواست مجوز کار بدهد. در حالت اول درخواست مجوز کار همسر همزمان با درخواست مجوز تحصیلی بررسی می‌شود. برای این منظور باید درخواست مجوز کار را را در وبسایت کنسولگری تکمیل کنید.

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا معمولا مشابه مدت زمان صدور مجوز تحصیلی است.

در روش دوم همسر می‌تواند درخواست خود را پس از ورود به این کشور به دفاتر ویزای کانادا بدهد. در این شرایط شریک زندگی دانشجو با ویزای ویزیتور (بازدیدکننده) یا مجوز الکترونیکی سفر (eTA) وارد خاک کانادا می‌شود.

شرایط کار و تحصیل در کانادا برای همراهان چگونه است؟

هنگامی که شما و همسرتان در حال زندگی در کانادا باشید فرزند خردسال‌تان می‌تواند بدون نیاز به مجوز در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی یا متوسطه تحصیل کند. اما زمانی که فرزندتان به سن بلوغ برسد باید برای استان محل زندگی خود درخواست مجوز تحصیلی کانادا بفرستد.

چنان‌چه بخواهید خارج از کانادا درخواست مجوز تحصیلی برای فرزندتان بدهید باید درخواست را در یکی از دفاتر ویزای خارج از کشور ثبت کنید.

ویزای کاری توسط ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا صادر می‌شود. جالب است بدانید در این حالت فردِ همراه، برای درخواست مجوز کار در کانادا، نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارد. مدت زمان اعتبار مجوز کار برای همراه دانشجو به‌اندازۀ مدت زمان مجوز تحصیلی دانشجو است.

آیا تحصیل در کانادا شرایط سنی دارد؟

برای تحصیل در کانادا سن معیاری مهم و تاثیرگذار نیست؛ زیرا اعمال محدودیت سنی در اخذ پذیرش دانشگاه‌ها و سایر موسسات تبعیض در تحصیلات بوده و غیر قانونی است. اما افسر اداره مهاجرت می‌تواند با توجه به سن و سایر شرایط شما تشخیص دهد قصد شما پس از ادامه تحصیل ماندن در کاناداست و ویزای تحصیلی شما رد شود. بنابراین دربارۀ شرایط سنی تحصیل در کانادا بیشتر مطالعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا؛ فرصتی برای رشد خانواده‌ها

در این یادداشت دربارۀ جزئیات مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا، شرایط تحصیل و کار برای همراه، نحوه آوردن خانواده به کانادا در حین تحصیل و زندگی در این کشور صحبت کردیم. دانستن این اطلاعات کمک می‌کند برای موفقیت و آیندۀ شغلی‌تان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

محیط آکادمیک به‌روز، ساختار اجتماعی خوب، محیط امن، فرهنگ سازگار مردم کانادا و باز بودن دروازه‌های اقتصادی این کشور نوید آینده‌ای روشن برای شما و خانواده‌تان را می‌دهد.

آیا هنوز در رابطه با ویزای همراه به کانادا و مهاجرت به این کشور سوال دارید؟ مشاوران مهاجرتی باتجربۀ کن اپلای در ایران و کانادا آماده هستند تا برای این هدف به شما کمک کنند. برای تعیین وقت مشاورۀ تلفنی کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان را در وبسایت کن اپلای تکمیل کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت