دسته بندی : رپورتاژ

دلیل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا برای چه افرادی صادر می‌شود و دلیل ریجکت شدن آن چیست؟ در واقع دانشجویان و محصلان زیادی هستند که رویای رفتن به کانادا و ادامه‌ی تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکتری و غیره را دارند. این افراد تمام تلاششان را می‌کنند تا پذیرش تحصیلی کانادا را بگیرند. اما گاهی ممکن است بعد از گرفتن پدیرش، در دریافت ویزا دچار مشکل شوند یا به‌عبارتی دیگر ویزای تحصیلی آنها ریجکت شود!

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند اتفاق بسیار نارحت کننده‌ای باشد زیرا تقریبا تمامی برنامه‌ریزی و اهداف شخص را دچار مشکل می‌کند. پس بهتر است قبل از اقدام به دریافت این ویزا، مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن آن را بدانید و در تهیه و ارسال مدارک دقت کافی را داشته باشد.

مهم‌ترین دلایل در ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلالیل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث رد درخواست ویزای تحصیلی شود. ما می‌خواهیم در اینجا به بیان مهم‌ترین موارد آن بپردازیم:

رد شدن ویزای تحصیلی کانادا به دلیل عدم داشتن تمکن مالی مناسب

برای دریافت ویزای کانادا به‌هرصورت، باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشید. این مورد حتی برای متقضیان ویزای تحصیلی صدق می‌کند. مدارکی که در جهت تمکن مالی ارائه می‌دهید باید کاملا بدون شبه باشند تا مامور اداره‌ی مهاجرت تصمیم به رد درخواست شما نگیرد.

منظور از تمکن مالی این است که ثابت کنید می‌توانید از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا بربیاید. همچین باید تقریبا هزینه‌ی یک‌سال زندگی در این کشور را در حساب خود داشته باشید.

ناقص بودن اسناد و مدارک پرونده

یکی‌دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی ناقص بودن مدارک است. این موضوع تا به‌حال برای خیلی از متقضیان اتفاق افتاده اما هنوز هم کسانی هستند که بدون چک کردن کامل مدارک اقدام به ارسال آنها می‌کنند و متاسفانه با رد شدن درخواست خود مواجه می‌شوند.

در ادامه اسناد مهمی که بودن آنها در پرونده اجباری است و در صورت عدم وجود، امکان رد شدن درخواست بالا می‌رود بیان می‌کنیم:

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی

  • ارائه پاسپورت معتبر و دارای تاریخ ( لازم است پاسپورت تا پایان زمان تحصیل اعتبار داشته باشد)
  • ارائه نامه‌ی پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد
  • ارائه ی اسکن تمامی مدارک شناسایی و همچنین ترجمه‌ی مدارک تحصیلی
  • ارائه فرم تکمیل شده از اطلاعات شخصی
  • ارائه رسید از پرداخت شهریه کالج
  • تکمیل فرم‌های انگیزه نامه و توصیه نامه تحصیلی و استادی پلن
  • ارائه برگه سلامت پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه
  • اسناد لازم برای مشخص کردن توانایی پرداخت هزینه‌ها
  • عکس پرسنلی مناسب

ریجکت شدن ویزای تحصیلی به‌دلیل عدم سلامت جسمی یا روحی

همانطور که گفته شد قبل از اقدام به دریافت ویزای کانادا باید نسبت به تایید سلامت روحی و جسمی خود اقدام کنید. این برگه‌ سلامت باید توسط دکتر به دفتر مهاجرت ارسال شود. اگر فرد دچار بیماری خاص روحی یا جسمی به‌خصوص بیماری‌های واگیردار باشد احتمال ریجکت شدن درخواست بالا می‌رود.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی به‌دلیل عدم اثبات ترک کانادا بعد از پایان تحصیل

اگر شخص نتواند در ارائه‌ی مدارک و توضیحات آن اثبات کند که بعد از اتمام تحصیل خاک کانادا را ترک می‌کند و به کشور خود باز می‌گردد. ممکن است باعث می‌شود افیسر اداره‌ی مهاجرت نسبت به انگیزه‌ی شخص دچار تردید شود و درخواست ویزای کانادا را رد کند

رد شدن ویزای تحصیلی به دلیل ابهامات موجود در استادی‌پلن

وقتی قصد دارید در کشور کانادا به ادامه به تحصیل بپردازید باید هدف مهمی پشت این تصمیمتان باشد. زیرا مجبورید این هدف را به صورت کتبی به افیسر اداره‌ی‌ مهاجرت توضیح دهید. ارائه‌ی یک توضیح ضعیف و استادی‌پلن ناقص باعث ریجکت درخواست شما می‌شود.

توضیحات لازم و قابل ذکر در استادی‌پلن به شرح زیر است:

  • هدف شما از تحصیل در کشور کانادا و شرکت در این دوره‌ی تحصیلی چیست؟
  • چرا تحصیل در رشته‌ی موردنظرتان را در کشور خود ادامه نمی‌دهید؟
  • تحقیقات لازم در زمینه‌ی رشته‌ی انتخابی را انجام دادید؟
  • آیا این رشته شانس شما برای استخدام در کشورتان را بالا می‌برد؟
  • تجارب سفرهای خارجه ای که داشتید و شرح وضعیت اقامت خانواده
  • هزینه‌ی تحصی و زندگی شما در کشور کانادا به چه صورت تامین می‌شود
  • برنامه‌ی شما بعد از اتمام تحصیل چیست؟

رد شدن ویزای تحصیلی به‌دلیل وجود سوءپیشینه

افرادی که در کشور خود درگیر پرونده‌های کیفری می‌شوند و مجرم به‌حساب می‌آیند نمی‌توانند به راحتی نسبت به دریافت ویزای کانادا اقدام کنند.

رد شدن ویزای تحصیلی به‌دلیل نداشتن مدرک زبان

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارند باید نسبت به دریافت مدرک معتبر زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) اقدام کنند و نمره‌ی قابل قبولی از این آزمون‌‌ها دریافت کنند. تسلط به زبان انگلیسی به‌خصوص برای مقاطع ارشد و دکتری خیلی مهم است.

رد شدن ویزای تحصیلی به دلیل اشتباه افسر اداره‌ی مهاجرت

از آنجایی که تعداد درخواست‌های ارسال شده برای دریافت ویزای کانادا بسیار زیاد است این امکان وجود دارد که افیسر نتواند به‌خوبی همه‌ی پرونده‌ها را چک کند. به‌خصوص پرونده‌های مربوط به متقضیان ایرانی را، پس بهتر است مدارک ارسالی به قدری کامل و واضح باشند که نیاز به دقت زیادی از دفتر کارمند اداره‌ی مهاجرت نباشد.

آیا امکان رفع ریجکت ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟

رد شدن درخواست ویزای تحصیلی برای متقاضیان بسیار ناراحت کننده است اما در مواقعی پیش آمده که رد شدن درخواست به دلایل نامعقول صورت گرفته باشد. در این موارد امکان بازبینی و اصلاح جوابیه وجود دارد.

در صورت ریجکت درخواست ویزای تحصیلی یک نامه به ایمیل یا پنل کاربری متقاضی ارسال می‌شود. در این نامه توضیحی درباره‌ی دلیل ریجکت شدن ارائه نشده است.

در این مواقع شخص می‌تواند درخواست نوت‌آفیسر کند. در این نامه شرح دلایل رد شدن درخواست آورده می‌شود.

بعد از دریافت نامه می‌توان به لحاظ قانونی اقدام به اعتراض کرد و اگر این اعتراض مورد قبول واقع شد درخواست برای بازبینی به دفتر مهاجرت ارسال می‌شود. البته لازم است شخص قبل از اعتراض، نسبت به تکمیل مدارک و رفع نواقص آن اقدام کند.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

جمع‌بندی

برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا علاوه بر پذیرش تحصیلی لازم است نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز اقدام کنید. این مرحله شاید از گرفتن پذیرش تحصیلی هم سخت‌تر باشد.

به‌دلیل جلوگیری از ریجکت درخواست ویزای تحصیلی بهتر است قبل از اقدام به درخواست، به‌‌خوبی نسبت به دلایل رد شدن آن تحقیق کنید و با توجه به آنها نسبت به تکمیل مدارک لازم اقدام کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت