دسته بندی : رپورتاژ

متوسط درآمد آژانس های مسافرتی در ایران چقدر است؟

تاسیس آژانس های مسافرتی یکی از بهترین روش های درآمد زایی شناخته می شود. شما می توانید از طریق تاسیس یک آژانس مسافرتی، سود بسیار خوبی را از طریق گردشگران کسب کرده و خدمات بسیار مناسبی را در اختیار مشتریان قرار دهید. اما به طور متوسط میزان درآمد آژانس مسافرتی چقدر است؟

چگونگی درآمدزایی آژانس های گردشگری

این مجموعه ها از طریق خدمات رسانی به افراد متقاضی و گردشگران می توانند به درآمدزایی بپردازند. درحقیقت شرکت های گردشگری از تخصص و دانش خود استفاده می کنند تا خدماتی را به گردشگران ارائه دهند. همانطورکه پیش از این اشاره کردیم، این مجموعه ها می توانند بزرگ یا کوچک باشند.

See the source image

شرکت های خدمات گردشگری تور های مختلفی را در داخل یا خارج از کشور برای گردشگران تدارک می بینند. آن ها از طریق تور های گردشگری می توانند درآمد بسیار خوبی را برای خود کسب کنند. البته این تور ها با قیمت های متفاوتی ارائه می شوند که کمیسیون های مختلفی را با خود به همراه دارند.

درآمد آژانس مسافرتی به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم دسته بندی می شود. درآمد زایی مستقیم براساس ارائه خدمات است که نسبت به درآمد غیرمستقیم درآمد بالاتری دارد. در روش درآمد غیر مستقیم، این مجموعه ها به صورت مستقیم فعالیت نمی کنند؛ بلکه به وسیله فعالیت های جانبی به درآمدزایی می پردازند.

نقش هتل ها در درآمدزایی

هتل ها مجموعه هایی مجزا از شرکت های گردشگری هستند. هتل ها می توانند با این آژانس ها قرارداد ببندند. قرارداد این دو مجموعه می تواند سیاست هایی مختلف داشته باشد. به عنوان مثال در قرارداد ذکر شده باشد که شرکت گردشگری چه میزان مشتری جذب کند. در بیش تر موارد میزان سودی که آژانس ها از این طریق کسب می کنند، ۱۰ تا ۱۵ درصد است. در برخی موارد قرارداد میان هتل ها و این مجموعه ها به صورت ماهانه بسته می شود.

نقش تور ها در میزان کمیسیون مجموعه های مسافرتی

تور های محلی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، سود آوری بسیار مناسبی را برای این شرکت ها ایجاد می کنند. عقد قرارداد با شرکت های اجاره خودرو نیز می تواند کمیسیون بسیار مناسبی را برای شرکت های گردشگری فراهم کند. البته به طور متوسط نرخ سود چنین شرکت هایی ۵ درصد است. این نرخ با توجه به شناخته شده بودن آژانس و برخی موارد دیگر ممکن است افزایش یابد.

See the source image

نقش شرکت های هواپیمایی در سودآوری آژانس های مسافرتی

از دیگر بخش های سود آور برای این مجموعه ها می توان به خطوط هوایی اشاره کرد. از آنجایی که قیمت بلیط خطوط هوایی بالا بوده، این بخش جزء قسمت هایی است که سودآوری کم تری دارند. خطوط هوایی قیمت مشخصی را برای کمیسیون تعیین نمی کند. مقدار کمیسیون به عوامل مختلفی بستگی داشته و در اکثر کشور ها حق تعیین کمیسیون با شرکت های هوایی است. بنابراین نمی توان میزان کمیسیون مشخصی را تعیین کرد.

کسب سود از طریق بیمه

این شرکت ها می توانند از طریق بیمه، سود بسیار مناسبی را بدست آورند. بیمه از جمله مواردی است که سود بیشتر و ریسک کم تری برای این مجموعه به همراه دارد. البته بیمه ها ارتباط خاصی به مسافران ندارند. آژانس های مسافرتی برای فروش بیمه به گردشگران امتیازات خاصی را برای آنان در نظر می گیرند. بنابراین این شرکت ها می توانند با بیمه ها قرارداد بسته و در ازای هر فردی که بیمه می شود، مبلغی را دریافت کنند. کمیسیون به دست آمده از شرکت های بیمه نسبت به سود حاصل شده از هتل ها و تور های گردشگری بسیار بیش تر است.

نحوه درآمد زایی شرکت های گردشگری از طریق بازاریابی مشارکتی

از دیگر روش های درآمد زایی این شرکت ها می توان به بازاریابی مشارکتی اشاره کرد. این شرکت ها ممکن است با سایر شرکت ها قرارداد ببندند و از طریق بروشور ها و سایر راه های ارتباطی به بازاریابی و پیشرفت آنان کمک کنند. بازاریابی مشارکتی یک گزینه بسیار مناسب برای درآمدزایی است. بنابراین این مجموعه ها می توانند با استفاده از تبلیغات مناسب در طرح های بازاریابی شرکت کرده و به معرفی دیگر شرکت ها بپردازند. سود حاصل شده از این روش بسیار مناسب بوده و درآمدزایی مناسبی برای این شرکت ها ایجاد می کند.

See the source image

درآمد کارکنان شرکت های گردشگری

درآمد تور لیدر یا هریک از کارکنان این شرکت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال سود حاصل شده از تور های خارجی بیشتر است. بنابراین هرچه تعداد تور های خارجی بیش تر باشد، درآمد کارکنان نیز بیشتر خواهد شد. همچنین هرچه مهارت کارکنان بیشتر باشد، درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. درآمد زیاد این آژانس ها به دلیل سود زیادی است که از مشتری می گیرند، اما در شرکت خدمات گردشگری سام سیر به نشانی samseir.com می توانید بلیط های مختلف را با بهترین قیمت تهیه کنید.

 

3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر رضا سقایی
امیر رضا سقایی
8 ماه قبل

سلام عليكم
بیمه شون چطور ه



جستجو در مطالب سایت