دسته بندی : گرجستان

نقاط دیدنی تفلیس

گرجستان کشوری با طبیعت زیبا و کوهستانی است که بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. در پایتخت این کشور شهر زیبای تفلیس قرار گرفته که از شهرهای باستانی و پراهمیت از نظر فرهنگی و تاریخی است. همچنین آنجا با هوایی بسیار خوب و طبیعتی زیبا دیدنی است. از آثار باستانی آنجا می‌توان به قلعه‌ها و کلیساهای قدیمی و زیبا اشاره کرد. همچنین در این شهر هنر موج میزند و می‌توانید گالری‌ها و تئاترهای مختلف را سر بزنید. در آنجا معماری بخش قدیمی شهر بسیار زیبا است و البته بخش‌های جدید و جاذبه‌های امروزی شهر هم جای خاص خود را در میان لیست جاذبه‌های گردشگری تفلیس دارد. در ادامه به برخی از بهترین نقاط دیدنی در شهر تفلیس خواهیم پرداخت.

https://touristo.ir/wp-content/uploads/2020/03/img_5e790c781869f.jpg

 

مجسمه مادر

سمبل شهر تفلیس یک مجسمه بلند و باشکوه است که به عنوان نماد شهر تفلیس و محافظ آنجا شناخته می‌شود. این مجسمه با در دست داشتن جامی از میمانان پذیرایی می‌کند و شمشیری را نیز در دست راست خود به معنای آمادگی برای دفاع از خود گرفته است. این مجسمه زیبا در سال ۱۹۵۸ ساخته شده است و در هزار پانصدمین سالگرد ایجاد شهر تفلیس از آن رونمایی شد. قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی در سایت راه به راه موجود است.

میدان آزادی

این میدان تاریخی در تفلیس مکانی بسیار مهم در آنجا بوده است که بسیاری از اتفاقات تاریخی را به چشم خود دیده. در اطراف آنجا می‌توانید ساختمان‌ها و کاخ‌های زیبا را مشاهده کنید و از اصلی‌ترین نقاط دیدنی تفلیس برای گردشگران است. در اطراف آنجا بسیاری از مغازه‌ها، کافه و رستوران‌ها همچنین گالری‌های هنری و موزه‌ها قرار گرفته‌اند. خیابان معروف روستاولی نیز که معروف‌ترین خیابان شهر است به این میدان می‌رسد که خود یکی از بهترین نقاط برای پیاده‌روی و گردش و خرید در تفلیس است. بسیاری از مراکز خرید مهم و جاذبه‌های تفلیس در خیابان روستاولی واقع شده‌اند و بهترین هتل‌ها در آنجا هستند. در مواقع جشن و بخصوص سال نو آنجا بسیار زیبا است و می‌توانید در این خیابان از تزئینات سال نو دیدن کنید.

کلیسای جامع تثلیث یا سامبا

از برترین دیدنی‌های گرجستان کلیسا‌های باشکوه آنجا هستند برخی از این کلیسا‌ها قدیمی و برخی دیگر در تاریخ معاصر ساخته شده‌اند این کلیسا یکی از کلیسا‌های جدید گرجستان است که یکی از بزرگ‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود. ارتفاع این کلیسا به ۹۷ متر می‌رسد و با الهام از کلیسا‌های قدیمی گرجستان ساخته شده است. این کلیسا نمایی بسیار باشکوه دارد و موزائیک هایی زیبا در ساخت آن استفاده شده است. در این کلیسا ۵ کلیسای مختلف وجود دارد. مراسم‌های مهمی در آنجا برگزار می‌شود که می‌توان به مراسم کریسمس اشاره کرد. تزئینات این کلیسا در داخل آن بسیار باشکوه و بی‌نظیر است و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

صومعه سامتاورو

از صومعه‌های قدیمی و باستانی تفلیس که مربوط به قرن ۴ میلادی است صومعه سامتاورو است که آرامگاهی برای پادشاه میریان و همسرش نانا نیز هست. این صومعه از قرن ۱۹ میلادی به یک کلیسا تبدیل گشته است و دارای معماری قدیمی و زیبایی از سنگ است. در آنجا می‌توانید نقاشی‌های مسیحی بسیار زیبایی را مشاهده کنید که قدمت آنها به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و دارای اهمیت جهانی است. برای رفتن به این صومعه باید ۲۰ کیلومتر از شهر تفلیس بیرون بروید.  بلیط ارزان هواپیما و بلیط  چارتر هواپیما را از دست ندهید.

محله حمام‌ها

تفلیس شهری با چشمه‌های آب گرم است در بخشی از شهر که بخشی از محله آبانتوبانی است می‌توانید به حمام‌ها و گرمابه‌های سنتی و جدید تفلیس بروید و از این آب گرم طبیعی استفاده کنید. در آنجا امکاناتی مانند ماساژ درمانی هم ارائه می‌شود. آب آنجا به دلیل مواد معدنی زیادی که دارد خاصیت درمانی و سلامتی دارد. الکساندر پوشکین از نویسندگان مشهور جهانی هم در آنجا به حمام رفته است و حمام‌های آنجا را توصیه کرده.

قلعه ناریکلا

این قلعه یک قلعه ایرانی مربوط به سلسله ساسانیان است که معماری زیبایی شبیه به ارگ‌ها و قلعه‌های داخل ایران دارد. این قلعه برای دیدبانی و دفاع از شهر ساخته شده بود و دارای بخش‌های مختلفی است.  در درون این قلعه کلیسایی ساخته شده که مربوط به قرن ۱۳ می‌شود. در درون این قلعه می‌توانید آثاری از نقاشی و کنده کاری را مشاهده کنید. چرا رزرو هتل آنلاین راه به راه ؟

پارک متاتسمیندا

در ارتفاع ۸۰۰ متری پارک متاتسمیندا بر روی تپه ای به همین نام قرار گرفته است. در آنجا می‌توانید منظره زیبای تفلیس را مشاهده کنید و امکانات مختلفی نظیر چرخ و فلک در آنجا برای تفریح وجود دارد. این پارک سرسبز محلی برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت است. رستوران‌ها و کافه‌ها در آنجا قرار دارند که برای خوردن غذا یا نوشیدن یک فنجان قهوه از شما پذیرایی می‌کنند. در آنجا شهر بازی شامل سرسره، تونل وحشت و ترن هوایی هیجان انگیز قرار گرفته است برای رفتن به این پارک می‌توانید از قطار کابلی استفاده کنید که سواری بسیار مفرح و جالبی است. همچنین علاقه‌مندان به ورزش و پیاده‌روی می‌توانند از راه پیاده به بالای این تپه بروند. راه آنجا در نزدیکی محله حمام‌های تفلیس وجود دارد.

منبع : نقاط زیبای دیدنی در شهر تفلیس با هواپیما و رزرو هتل

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت