دسته بندی : جاذبه های توریستی جهان

نکات اولین سفر به استانبول

یکی از جذاب ترین سفرها، انتخاب کشور ترکیه و شهر استانبول است به دلایل بسیار که کسانی که قبلا به این شهر سفر کردند میدانند اما اگر شما برای اولین بار قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است این مطلب را بخوانید تا هم از جاذبه ها و هم از اطلاعات لازم برای تهیه تور استانبول بهره مند شوید.

نکات اولین سفر به استانبول

نکات اولین سفر به استانبول

برای تهیه تور استانبول باید به نکاتی توجه کنید؛

این شهر بسیار در حاشیه دریای سیاه و مرمره گسترده شده و به دلیل همین گستردگی از مناطق زیادی برخوردار است و هر منطقه پر از هتل، شما بر اساس برنامه سفرتان بهتر است منطقه هتل را انتخاب کنید، به طور مثال در مناطقی که از مرکز شهر که شامل مراکز خرید و دیدنی های شهر و رستوران ها و … هستند، هتل ها ارزان تر هستند و یا مناطقی که هتل با ویوی دریا دارند قیمت هتل ها متفاوت است اما از مراکز شهری دور هستند، در سفرمی کارشناسان شما را برای انتخاب هتلی که با معیارهای سفرتان هماهنگ باشد، راهنمایی میکنند.

همچنین برای عزیمت به استانبول به دلیل نزدیکی به ایران وسایل نقلیه مختلفی فراهم است، زمینی، ریلی و هوایی که با قیمت های مختلف به شما ارائه میشود اما باید بدانید که سفر زمینی و ریلی هرکدام سختی های خودشان را دارند و اگر همراه شما عزیزان کهنسال و خردسالان هستند و یا عزیزی که بیماری یا بدنی دردمند دارد، بهتر است سفر هوایی را انتخاب کنید و از سفرمی با پکیج های مختلف، بلیط هواپیما را تهیه کنید تا به راحتی و به سرعت به مقصد برسید و در زمان ورود پر انرژی و شادمان باشید.

تور استانبول

تور استانبول

در ضمن استانبول نیاز به ویزا ندارد و این هم از لیست هزینه های سفر خارجی برای شما کسر میشود.

اگر در این سفر قصد خرید دارید، که به دلیل تنوع و به روز بودن کالا و کیفیت های بسیار خوب و تنوع قیمتی حتما این کار را بکنید، در تمام مناطق شهر انواع مراکز خرید و بازار و مال احداث شده است، که شما با توجه به نوع نیازتان برای خرید مایحتاج باید تصمیم بگیرید که در کجا به بازارگردی مشغول شوید.

این شهر پر از جاذبه های گردشگریست پس ببینید دوست دارید دیدنی های تاریخی را اولویت قرار دهید یا تفریحات دریایی و شهری، هر وقت تصمیم به بازدید جاذبه های تاریخی را داشتید حتما بر اساس منطقه بندی شهری برنامه را بچینید تا بتوانید از وقتتان بهترین بهره را ببرید.

همچنین می توانید برای بعضی از صبح ها برنامه بازدید بناهای تاریخی همچون کاخ های سلطان احمد و دلمه باغچه و توپکاپی و بیلر بی و چراغان، برج های دختر و هفت برج و گالاتا، موزه هایی همچون: ایاصوفیه، فرش و هنرهای اسلامی و موزائیک و باستان شناسی، مساجد ایاصوفیه و آبی و سلیمانیه و سلطان احمد و فاتح و سلیمانیه و بایزید، کلیساها، بازار بزرگ استانبول و ادویه، مینیاتورک، روملی حصار و… را داشته باشید.

بناهای دیدنی استانبول

بناهای دیدنی استانبول

و برای صبح های دیگر برنامه تفریحات آبی همچون استخر و پارک آبی و تفریحات دریایی مثل شنا و لذت آرامش و آفتاب در سواحل مختلف دریا، تفریح با کشتی بر دریای زیبای مرمره و گشت در جزایر نه گانه پرنس، بیوک آدا و تنگه بسفر و دریای سیاه، قایق سواری، بازی های دریایی مثل موج سواری و جت اسکی و …، ورزش های ساحلی، خوردن و نوشیدن همراه ساز و آواز در رستوران های ساحلی را داشته باشید.

برای ترابری در شهر انواع وسایل نقلیه از جمله؛ اتوبوس، مترو، تراموا، متروباس، دلماس و حتی قایق فراهم شده که امکان رفت و آمد در تمام شهر را با انواع قیمت برای گردشگران میسر کرده و راحتی برایشان مهیاست و تا حد امکان امنیت برقرار است اما باز هم بهتر است جوانب احتیاط را در رفت و آمد و حمل پول رعایت نمایید.

از مزایای این شهر، دین مشابه با ماست که آرامش در خورد و خوراک و مسائل بهداشتی را ایجاد نموده است.

آب و هوای استانبول هم تقریبا مشابه ایران است، پس با توجه به هوای فصل دلخواهتان، ماه سفر خود را انتخاب کنید.

و اما غذا، سلیقه غذایی مشابه هم، لذت سفر را دوچندان میکند؛ غذاهای لذیذ ترکی و محلی و البته انواع فست فود معتبر جهانی که در تمام خیابان و انواع رستوران ها از بسیار لوکس تا حاشیه خیابان سرو میشود و انواع خوراکی های خوش طعم که مناسب سوغات هم هستند و سرآمد همه، باقلواهای بی نظیر استانبولی که شهره و محبوب هستند.

استانبول

استانبول

سوغات استانبول، علاوه بر خوراکی های خوشمزه که شامل ؛ چای و دمنوش، راحت الحلقوم با طعم های مختلف، ادویه های خوش طعم و خوش عطر، باقلواهای معروف با چاشنی های متفاوت و قهوه نامی ترک به همراه ظرفهای مخصوص تهیه آن، میتوانید از صنایع دستی همچون؛ چشم نظر در سایزهای مختلف و کار شده در انواع و اقسام کالا و مخصوصا جواهرات دست ساز و خاص ترک، چراغ های زیبای رنگی، سرامیک های ایزنیک، حوله های مخصوص حمام ترکی و صابون سیاه ترکی، فرش و گلیم، قلیان، محصولات چرمی و پوشاک ترک که کیفیت پارچه و دوخت و طراحی و دقت در سایز بندی آنها جهانی شده، تهیه نمایید.

واحد پول ترکیه لیر است و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات تبدیل و عدم اطلاع لحظه ای از نرخ ارز در هنگام خرید، پول خود را پیش از سفر در ایران و یا در سفر در صرافی های معتبر تبدیل نمایید.

و در آخر شما میتوانید با توجه به راهنمایی کارشناسان سفرمی، تور استانبول را همزمان با برگزاری فستیوال ها و جشن ها و کنسرت ها تنظیم و تهیه نمایید.

شیرین ترین سفر را برای شما آرزومندیم

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت