دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

جذاب ترین شهرهای ایران برای مسافرت کدام اند؟

جذاب ترین شهرهای ایران برای مسافرت

جذاب ترین شهرهای ایران برای مسافرت

جستجو برای پیدا کردن یک مقصد مسافرتی جذاب در ایران نام شهرهای زیادی را پیش می کشد. مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، یزد، مازندران و قشم از مهم ترین مقاصد توریستی ایران به شمار می آیند. با وجود پیشرفت های ایران در زمینه گردشگری اکنون می توانید تورهای داخلی بسیاری را رزرو کنید که به اندازه تورهای خارجی جذاب و دوست داشتنی هستند. مشهد با وجود حرم امام رضا (ع)، کیش با تفریحات مهیج آبی، شیراز با باغ های سرسبز و زیبا و اصفهان با نمایش تاریخ ایران از برترین شهرهای ایران برای سفر هستند.

مشهد؛ تفریحی ترین شهر زیارتی ایران

مشهد یکی از بهترین شهرهای ایران برای سیر و سیاحت است. این شهر که مسافرانش در سال به بیش از ۲۰ میلیون نفر می رسند، توانسته لقب پربازدیدترین مقصد توریستی ایران را از آن خود کند. سفر به این شهر بیش از هر چیز به وجود بارگاه منور رضوی پیوند خورده و زیارت مهم ترین انگیزه مسافران برای رزرو تور مشهد است. با این حال در این شهر می توانید از فرصت های متتنوع گردشگری چون تفریح، گردش و خرید نیز بهره مند شوید.

محبوب ترین دیدنی های مشهد بعد از حرم

  • پارک جنگلی وکیل آباد و باغ وحش

بوستان وکیل آباد از جذاب ترین جاذبه هایی کلان شهر مشهد است. این پارک با داشتن درخت هایی سر به فلک کشیده و رودخانه های فصلی شما را به جایگاهی فارغ از دود و دم هایی این کلان شهر می خواند. جایی برای کوهنوردی، نفس کشیدن در هوایی پاک و شنیدن آواز پرندگانی زیبا در میان درختان.

در نزدیکی این پارک می توانید به سراغ بازدید از حیواناتی بامزه بروید که در باغ وحش وکیل آباد گرد آمده اند. انواع پرندگان، آبزیان، خزندگان و پستانداران در این مجموعه نگهداری می شوند که بسیاری از آنها از گونه های در حال انقراض هستند. دیدن سالن حیوانات تاکسیدرمی شده نیز می تواند برای بازدید کنندگان از این باغ به ویژه کودکان جذاب باشد. در این باغ وحش می توانید به حیوانات غذا بدهید و با آنها عکس یادگاری بگیرید.

  • پارک های مدرن آبی

مشهد یکی از مجهز ترین شهرهای خاورمیانه از نظر مجموعه های آبی است. در این شهر چهار پارک آبی احداث شده است که هر کدام با دنیایی از بازی های جذاب پای گردشگران را به خود باز می کنند. سرزمین موجهای آبی، پارک آبی ایرانیان، سرزمین مج های خروشان و پارک ساحلی آفتاب مجموعه های آبی شهر مشهد هستند. جالب است بدانید سرسره «تاپسی توروی» سرزمین موجهای آبی در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین سرسره آبی جهان انتخاب شد.

  • پارک ملت و شهر بازی پر هیجان

پارک ملت مشهد از بزرگ ترین و مجهزترین پارک های شهری در ایران به شمار می آید. این پارک مساحتی بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع دارد که بخش اعظمی از آن را درختان بلند پوشانده اند. این پارک از قسمت های مختلفی تشکیل شده که دریاچه، شهر بازی، انواع زمین های ورزشی و مراکز فرهنگی از آنها به شمار می آیند. مهم ترین و مهیج ترین بخش این مجموعه شهر بازی آن است که بیشتر بازدیدکنندگان در آنجا حضور پیدا می کنند. این شهر بازی به امکانات مدرن و جذابی از قبیل کشتی دوبل، چرخ و فلک، ماشین برقی، جامپینگ، موتور کراس، قطار خانواده و … مجهز است.

کیش؛ جزیره تفریحات دریایی

کیش؛ جزیره تفریحات دریایی

کیش؛ جزیره تفریحات دریایی

کیش یکی از برترین جزایر ایران و از گزینه های عالی برای مسافرت است. این جزیره در سال ۱۳۴۹ و در پی بازدید یک هیأت ایرانی و آمریکایی به عنوان یکی از مراکز بین المللی توریستی انتخاب شد. در سال ۱۳۶۱ نیز با قرار گرفتن کیش در جمع مناطق آزاد تجاری این جزیره بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. اکنون اقتصاد این منطقه بر دو پایه گردشگری و تجارت استوار است و مسافران آن نیز از انواع فرصت های گردشگری و تجاری برخوردار هستند. تور کیش با انگیزه های متنوعی از قبیل تفریح، خرید، بازدید از مناطق طبیعی و دیدن آثار تاریخی قابل رزرو است.

پر بازدید ترین جاذبه های کیش

  • دلفیناریوم و باغ پرندگان

در کیش می توانید به دیدن نمایش جذاب دلفین های باهوش و بامزه مشغول باشید. دلفیناریوم کیش از جاذبه هایی است که برای کودکان بسیار جالب توجه است و بسیاری از مسافران به صورت خانوادگی از آن بازدید می کنند. باغ پرندگان کیش نیز مجموعه ای جذاب برای تمام مسافران است.

  • شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز از با قدمتی ۲۵۰۰ ساله از مهم ترین دیدنی های جزیره کیش است. این شهر ۱۶ متر عمق دارد و مهمانان خود را به تنفس در هوایی خنک و تازه در دل زمین دعوت می کند. در این شهر می توانید سنگواره هایی با قدمت ۲۷۰ تا ۵۷۰ ساله را ببینید و در زیر سقف هایی پوشیده از صدف و مرجان گام بردارید.

  • ساحل مرجان

این ساحل از برترین و زیباترین سواحل کیش است که در قسمت شرقی این جزیره قرار گرفته است. در ساحل مرجان علاوه بر دیدن دریای بی کران و نظاره طلوع و غروب خورشید، می توانید انواع تفریحات مهیج دریایی را امتحان کنید.

شیراز؛ شهر دوستی با طبیعت

شیراز؛ شهر دوستی با طبیعت

شیراز؛ شهر دوستی با طبیعت

شهر سعدی و شیراز که از روزگار کهن به دلیل آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا مورد توجه بود، هم اکنون نیز در شمار پر بازدید ترین مقاصد گردشگری ایران قرار دارد. جاذبه های تاریخی این شهر نیز دلیلی برای حضور مسافران ایرانی و خارجی در استان فارس هستند. آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریم خان، باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، عمارت کلاه فرنگی و آتشکده صمیکان از مهم ترین جاذبه های این شهر زیبا در تور شیراز هستند.

دوست داشتنی ترین دیدنی های شیراز

  • حافظیه و سعدیه

شیراز شهر آرامگاه دو تن از معروف ترین شاعران پارسی زبان است. حافظ و سعدی از شاعران به نامی هستند که در این شهر روزگار خود را سپری کرده اند و اکنون دوستداران فرهنگ و هنر همه ساله جشنواره های مختلفی را در محل به خاک سپردن آن دو برگزار می کنند. حافظیه در زمان رضا شاه پهلوی بر پایه طرحی از آندره گدار مورد بازسازی قرار گرفته است. آرامگاه سعدی را نیز محس فروغی طراحی کرده است.

  • باغ ارم

باغ های شیراز جزء پر بازدید ترین جاذبه های این شهر هستند. باغ ارم یکی از زیباترین باغ های این شهر است که برخی قدمت آن را به سده های دهم و یازدهم و برخی نیز به دوره سلجوقی نسبت می دهند. این باغ دارای عمارتی اصلی و اندورنی است که پس از پیاده روی در بین درختان بلند به آن می رسید. از دیگر بخش های این مجموعه می توان به استخر با عمق نیم متر اشاره کرد که جذابیت خاصی به محیط این باغ بخشیده است.

  • باغ دلگشا

از دیگر باغ های شیراز با جذابیت فوق العاده باغ دلگشاست که توریست ها از آن با عنوان پرشین گادرن یاد می کنند. این باغ که دیوارهای بلندی اطراف آن را محصور کرده اند دارای یک عمارت سنتی است که در مسیر آن جوی آبی می گذرد و درختانی بلند قامت دور تا دور آن را پوشانده اند. وجود گلهای رنگارنگ در مسیر جوی آب بر جذابیت و زیبایی این باغ افزوده است.

اصفهان؛ شهری به وسعت جهان

اصفهان شهر انواع جاذبه های تاریخی است که توجه مردم را در روزگار مدرنیته به خود جلب می کنند. باغ های اصفهان نیز از مهم ترین دیدنی های این شهر هستند که گردشگران را به نفس کشیدن در هوایی پاک و تازه دعوت می کنند. در این شهر می توانید به بازدید از انواع مساجد قدیمی، کاخ های با شکوه، بازارهای سنتی و مجله های با صفا بپردازید.

پر بازدیدترین دیدنی های اصفهان

  • سی و سه پل

تمام کسانی که نام اصفهان را شنیده اند، نام سی و سه پل نیز به گوش شان خورده. گویا این شهر با چنین جاذبه ای پیوندی جدا نشدنی دارد. این پل ۳۳ دهانه در زمان شاه عباس صفوی و با معماری استاد حسین بنا اصفهانی ساخته شده است. این اثر به عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی از پربازدیدترین جاذبه های شهر اصفهان است.

  • مسجد شیخ لطف الله

مساجد اصفهان که تعداد آنها بسیار زیاد است از مهم ترین آثار دیدنی این شهر هستند. مسجد شیخ لطف الله از بناهای تاریخی این شهر است که قدمت آن به سال دوران صفویان می رسد. این مسجد در زمان رضا شاه مورد بازسازی قرار گرفت و مرمت شد. مسجد شیخ لطف الله به سبب کاشی کاری های زیبا، مناره های دیدنی و کتیبه های خط ثلث بسیار معروف است.

  • باغ هشت بهشت

از دیگر مکان های دیدنی اصفهان باغ یا کاخ هشت بهشت است که در دوران صفویه ساخته شده. ساختمان این کاخ در دو طبقه طراحی شده و در میان یک باغ زیبا قرار گرفته است. سقف های مقرنسی، گچ بری های جذاب و طاق ها و پنجره ها نمایی منحصر به فرد به این باغ بخشیده اند.

سفر کنید!

سفر از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید برای دوری از استرس انتخاب کنید. این تفریح به ویژه در دنیای پر هیاهو و پر اضطراب کنونی چون نان شب واجب است. نیازی نیست هزینه های گزافی را برای خرید تورهای خارجی صرف کنید. در ایران نیز می تونید تورهای داخلی بسیاری را تجربه کنید که به اندازه کافی لذت بخش هستند و به اندازه مسافرت های خارج از کشور پر هزینه نیستند. مشهد، کیش، شیراز و اصفهان از بهترین مقاصدی هستند که در تورهای داخلی می توانید از آنها بازدید کنید.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت