دسته بندی : رپورتاژ

چرا باید برای مهاجرت با یک موسسه مهاجرتی معتبر، مشورت کنیم؟

موسسه مهاجرتی و مهاجرت، کلمات آشنايی براي اکثر افراد هستند که در طول زندگي بارها در رابطه با آن مطالب گوناگوني شنيده اند. علي رغم آشنايي سطحي عموم مردم جامعه با اين موضوع، دانسته هاي افراد در رابطه با مهاجرت بسيار ناچيز و غير معتبر است. دليل اين امر را مي توان به تنوع کشورهايی که برای مهاجرت انتخاب مي شوند و قوانين جاری در آن ها نسبت داد.

همچنين اين اتفاق تنها يک بار در طول زندگي برخي از افراد رخ مي دهد و مربوط به تمام جامعه نيست. از اين رو اکثر مردم اطلاع دقيقي در اين زمينه نداشته و در هنگام قرار گرفتن در اين گونه موقعيت ها، نيازمند مشورت با افراد آگاه هستند.

انتخاب شرکت مهاجرتي معتبر براي کسب مشاوره و تصميم گيري در رابطه با امور گوناگون مربوط به مهاجرت، امري چالش برانگيز و دشوار است. تعداد موسسات فعال در سطح کشور در زمينه مهاجرت قابل توجه است؛ اما لازم است با کمي دقت و تامل، بهترين موسسه مهاجرتی براي مشاوره و رفع ابهامات ذهنی انتخاب گردد. يافتن پاسخ صحيح سوالات پيش آمده، ضرورتي است که نبايد در رابطه با آن غفلت صورت گيرد. روشن است مراجعه به موسسات فعال در امور مهاجرت، روند کار افراد را تسريع نموده و موفقيت در اين زمينه را تضمين مي نمايد.

مشخصه هاي موسسه مهاجرتی معتبر چيست؟

با توجه به افزايش تقاضا براي مهاجرت، تعداد موسسات مهاجرتي نيز روز به روز در حال ازدياد است. چيزي که در اين ميان حائز اهميت است، اعتبار شرکت مهاجرتي است. مراجعه به موسساتي که از نظر قانوني معتبر نيستند، نه تنها مسير مهاجرت را براي علاقه مندان کوتاه نمي نمايد، بلکه ممکن است خطر افتادن در دام کلاهبرداران را نيز پيش روي افراد قرار دهد. از اين رو لازم است پيش از انتخاب موسسه مهاجرتي، در رابطه با ميزان اعتبار آن، اطلاعات موثقي جمع آوري گردد.

اولين اقدامي که لازم است براي حصول اطمينان از اعتبار موسسه مهاجرتی صورت گيرد، استفاده از سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است. با وارد نمودن نام موسسه مورد نظر و يا استعلام گيري از طريق شناسه ملی و شماره ثبت شرکت در اين سامانه، مي توان از قانوني بودن فعاليت موسسه مطمئن شد. چنانچه نتيجه استعلام منفي باشد، به معناي اين است که شرکت مربوطه اعتبار قانوني لازم را ندارد و در صورت بروز مشکل، پشتوانه قانوني براي فرد مراجع وجود نخواهد داشت.

موسسات معتبر مهاجرتي، داراي پروانه براي انجام کار و فعاليت هستند که براي ايجاد حس اطمينان در مشتريان، آن را در معرض ديد مراجعان خود قرار مي دهند.

بهترين موسسه مهاجرتي، با سابقه ترين آن ها است. اغلب شرکت هايي که حضور آن ها در عرصه مهاجرت قدمت طولاني دارد و اعتبار آن ها نيز تائيد شده است، دفتر کاري منحصر به فرد خود را دارند. به عبارت بهتر مي توان گفت که اين شرکت ها در جامعه حضور فيزيکي داشته و دسترسي به آن ها با پيچيدگي همراه نيست. نداشتن دفتر کار براي مراجعات حضوري مي تواند حکايت از وجود مشکلي در مجوزهاي قانوني شرکت باشد که بايد مورد توجه قرار گيرد. يکي از راهکارهاي ديگري که در سنجش اعتبار موسسه مي تواند راهگشا باشد، استعلام شماره تلفن هاي شرکت از سامانه تلفن گوياي شهري است. شماره تلفن موسسات قانوني معتبر از طريق ۱۱۸ قابل دستيابي هستند. البته استفاده از اين راهکار به تنهايي نمي تواند منجر به نتيجه رضايت بخش گردد و لازم است ساير موارد فوق الذکر نيز مورد بررسي قرار گيرند.

مولفه هاي موثر در انتخاب موسسه مهاجرتی

قطعا با مراجعه به هر شرکت مهاجرتي، کارکنان و پرسنل، مجموعه خود را به عنوان شايسته ترين موسسه معرفي خواهند نمود. در اين موقعيت براي انتخاب بهترين موسسه ارائه دهنده خدمات مهاجرتي لازم است شاخص هايي براي ارزيابي موسسات مد نظر قرار گيرد.

مهم ترين شاخص، ميزان اطلاعات، دانش و تجربه مشاوران شاغل در موسسه مهاجرتی است. در موسساتي که وکلاي خبره و کار کشته عهده دار امور حقوقي شرکت هستند، نتايج حاصل بسيار مطلوب تر از ساير شرکت ها خواهد بود. اين گروه با اشراف اطلاعاتي و تجربه کافي که در اختيار دارند، بهترين پاسخ ها را به سوالات مراجعان ارائه مي دهند و راهنمايي هاي ارزشمندي را جهت تسريع امور در اختيار افراد قرار مي دهند.

مشاوران متبحر، با قوانين مهاجرت به طور کامل آشنا بوده و مهارت های ارتباطی برجسته اي دارند. اين گروه مسلط به زبان هاي خارجي ديگر هستند و آموزش هاي لازم در اين رابطه را دريافت نموده اند. بررسي سوابق گذشته موسسه مي تواند تصميم گيري در اين زمينه را ساده تر نمايد.

قيمت در نظر گرفته شده براي ارائه خدمات، مولفه ديگري است که مي تواند به عنوان شاخص ارزيابي شرکت مهاجرتي در نظر گرفته شود. به طور معمول قيمتي که براي خدمات مشابه توسط موسسه هاي مختلف ارائه مي گردد، نزديک به هم خواهد بود. اما گاهي ممکن است قيمت هاي اعلامي بسيار فراتر از ساير رقبا باشد. اين مسئله مي تواند به دليل ارائه تضمين هاي غير واقعي از طرف شرکت باشد.

مسلما تضمين ۱۰۰ درصدي نشان دهنده وجود مشکلي در روند کار خواهد بود؛ زيرا کارکنان شرکت تنها قادر به ارائه مدارک مورد نياز در زمان درست هستند و اختيار کليه مراحل انجام مهاجرت در اختيار آن ها نيست.

همچنين گاهي اختلاف قيمت در جهت عکس حالت قبل است و شرکتي قيمت خدمات خود را در سطح بسيار پايين تري از ديگر موسسات تعيين مي کند. اين امر بايد با دقت و وسواس بررسي شود؛ زيرا مي تواند علامتي براي غير مجاز بودن شرکت مربوطه تلقي گردد.

شاخص ديگري که بهتر است در زمان عقد قرار داد و انتخاب موسسه مهاجرتی مورد توجه قرار گيرد، بازه زماني اعلامي از سمت موسسه براي انجام پروسه مهاجرت است. واضح است که طي شدن روند ثبت درخواست مهاجرت و پيگيري مراحل بعدي آن، نيازمند صرف يک زمان مشخص به عنوان حداقل مي باشد. چنانچه زمان اعلامي موسسه بسيار کوتاه باشد، اعتماد به اين شرکت خطر آفرين بوده و از سوي کارشناسان توصيه نمي گردد.

نکته مهم در انتخاب بهترين موسسه مهاجرتی

با توجه به نکاتی که گفته شد، مشخص مي گردد که انتخاب بهترين موسسه براي پيگيري امور مهاجرت، نيازمند دقت و صرف زمان کافي است. عجله در اين رابطه، مي تواند مراجع را به دام شيادان رهنمون نموده و مسير رسيدن به هدف را پر فراز و نشيب نمايد. اين مسئله گاهي آنچنان دردسر آفرين مي گردد که به کلي فرد را از دست يافتن به مقصود خود که همان مهاجرت است باز مي دارد.

از اين رو توصيه مي گردد که زمان کافي براي انجام اقدامات لازم در نظر گرفته شود و از شتاب زدگي در اين مسئله جدا اجتناب شود. جمله معروف “دير رسيدن بهتر از هرگز نرسيدن است.” در مقوله مهاجرت و انتخاب موسسه مهاجرتی نيز کاملا موضوعيت دارد.

برچسب ها : #موسسه مهاجرتی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت