دسته بندی : جاذبه های توریستی ایران

چند مورد از بهترین تفریحات شهر اصفهان +عکس

در این مطلب چند مورد از تفریحات اصفهان را به شما گردشگران عزیز معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از تفریحات و مکان های دیدنی اصفهان و همچنین دسترسی به اطلاعات دیگر نظیر معرفی رستوران ها و بهترین مراکز خرید اصفهان حتما به سایت توریستگاه سر بزنید.

۱- باغ فدک

 باغ فدک شهر اصفهان استان اصفهان

باغ فدک یکی از باغ های کمتر شناخته شده در شمال اصفهان است. باغ زیبا فدک با مساحتی ۸۵ هکتاری در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را شروع کرد. این باغ با ۴۷۰۰۰ درخت و درختچه مانند ارغوان، اقاقیا، توت، زبان گنجشک، سرو شیرازی، سرو نقره ای، سرو نوش، کاج تهران و نارون، میزبان مهمانان زیادی است.

این باغ علاوه بر زمین های ورزشی، زمین اسکیت ۱۲۰۰ متری ، باغ بانوان و محل بازی کودکان، کتاب خانه و سالن مطالعه، یک دریاچه مصنوعی نیز در قسمت شرقی خود دارد.

باغ فدک اغلب محل اسکال مسافران است و محل هایی برای کمپ زدن دارد و بیشتر با این کاربرد شناخته می شود.

۲- پارک آبی آبسار

سرزمین آب و آفتاب، هیجانی فراتر از رویا، خنده هایی از ته دل، گشت و گذار در رودخانه، عبور از شگفت انگیز ترین غار آبی تفریحاتی هستند که در پارک آبی آبسار انتظار شما را می کشند.

پارک آبی آبسار بزرگترین پارک آبی سرپوشیده مرکز ایران است و با ۱۲۰۰۰ متر مربع مساحت، گنجایش ۲۰۰۰ نفر را به طور همزمان در خود ایجاد کرده است. این مجموعه تفریحی و ورزشی شامل امکانات بسیار زیاد و متنوع از جمله استخر کودکان، استخر شنا، استخر شیرجه، کافه و رستوران، حمام ترکی، سونا و جکوزی، ۱۳ سرسره تونلی و رو باز، چاله فضایی، گشت و گذار در رودخانه آرام، سالن بازی های کامپیوتری، محل بازی های کودکان، سقوط آزاد و فوتبال صابونی می باشد.

در این پارک آبی شما می توانید لحظات شاد و پر هیجانی را کنار دوستانتان تجربه کنید.

۳- تله کابین صفه

 تله کابین صفه شهر اصفهان استان اصفهان

اگر فکر می کنید اصفهان فقط شهر تاریخ و هنر است، سخت در اشتباهید. شما می توانید تفریحات متنوعی را در اصفهان پیدا کنید، یکی از این تفریحات در مجموعه کوه صُفه قرار دارد. تله کابین کوه صفه یکی از تفریحات پیشنهادی ما برای شماست.

تله کابین سواری یکی از لذت بخش ترین تفریحات است، چون شما علاوه بر لذت بردن از هوای مطبوع و خنک ارتفاعات کوه در گرما تابستان، می توانید از تماشای مناظر طبیعی کوه در زیر پایتان و مناظر شهر اصفهان لذت ببرید.

تله کابین صفه از ۲ خط تشکیل شده است، خط اول از نزدیکی بولینگ صفه یا بزرگراه شهدا صفه تا گردنه باد که تنگه دیدنی در کوه صفه و جاذبه گردشگری زیبا این کوه است، امتداد دارد و طول آن در حدود ۱۹۰۰ متر می باشد. خط دوم تله کابین از گردنه باد تا قله کوه و قلعه شاه دژ که از جاذبه های تاریخی کوه صفه است، امتداد دارد و طول آن ۸۰۰ متر می باشد.

در ایستگاه های اول، دوم و آخر تله کابین امکاناتی از قیبل بولینگ، رستوران، شهربازی کودکان و بزرگسالان و کافی شاپ وجود دارد. وفور همین امکانات سبب شده است تا مجموعه کوه صفه بتواند روزی فوق العاده برای شما  رقم بزند.

۴- زیپ لاین کوه صفه

زیپ لاین در واقع نوعی فرا ورزش به شمار می رود. در این فعالیت پر هیجان ۲ سر سیم بکسل به بلندترین نقاط وصل می شود و توسط کارابین به هارنس متصل می شود. افراد به صورت ایمنی به هارنس بسته می شوند و می توانند به صورت نشسته، معلق و یا افقی این مسیر بین بلندی ها را بپیمایند.

کوه صفه مجموعه ای است پر از تفریحات متفاوت و هیجان انگیر، یکی از این تفریحات پر هیجان زیپ لاین و پل معلق است. شما می توانید با پرداخت هزینه مربوطه از هر دو این تفریحات بهره ببرید.

۵- پینت بال پرسپولیس اصفهان

 پینت بال پرسپولیس اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان

پینت بال یک بازی هیجان انگیز و مهیج است و شما در آن باید با شلیک گلوله های رنگی تیم حریف را شکست بدهید. در این بازی پر طرفدار، شما با انجام ماموریتی مشخص باید تلاش کنید برتر از گروه مقابل باشید.  باشگاه پینت بال اصفهان یکی از باشگاه های خوب پینت بال می باشد و شما با خیال راحت در فضایی بزرگ و امن با پوشیدن لباس های مخصوص و سلاح های رنگی به جنگ حریف می روید.

۶- تله سیژ ناژوان

تله سیژ در واقع شبیه به تله کابین است و در آن به جای کابین از صندلی های ۳ نفره ایمن استفاده شده است. در تله سیژ ناژوان ۶۰ صندلی ۳ نفره وجود دارد و شما می توانید مسیر ۱۹۲۵ متری را روی این صندلی ها در ارتفاع ۲۴ متری از سطح زمین با سرعت ۲-۳ متر در ثانیه حرکت کنید و از مناظر زیبا و طبیعی زیر پایتان، از درختان تا رودخانه لذت ببرید.

قابل ذکر است طول یک مسیر تله سیژ ۱۹۲۵ متر و در صورت تمایل به رفت و برگشت شما مسافت ۳۸۵۰ متری را طی خواهید کرد. ایستگاه اول تله سیژ در ابتدار ورودی پارک و ایستگاه دوم، در جنوب رودخانه و نزدیک باغ پرندگان ناژوان می باشد. با توجه به این که امکانات رفاهی در هر ۲ ایستگاه وجود دارند شما می توانید با خیال راحت از این پارک جنگلی و سایر تفریحات آن لذت ببرید.

۷- کارتینگ باغ جوان

 کارتینگ باغ جوان شهر اصفهان استان اصفهان

تقریبا همه عاشقان هیجان دوست دارند بدون محدودیت پدال گاز را فشار بدهند و مثل باد بگذرند. شما می توانید با مراجعه به مجموعه باغ جوان علاوه بر تفریحات و بازی های متعدد موجود در آن از محوطه کارتینگ آن نیز استفاده کنید. سرعت، هیجان، ایمنی و آدرنالین را با هم تجربه کنید و یک رانندگی فوق العاده را به خاطر بسپارید. این مجموعه همچنین رستوران نیز دارد و شما می توانید بعد از رانندگی پر هیجانتان در آن جا استراحت کرده و غذا میل کنید. پیست کارتینگ این مجموعه خیلی بزرگ نبوده و اندازه متوسطی دارد.

اگر به این کارتینگ آمدید حتما از دیگر تفریحات مجموعه باغ جوان نیز استفاده کنید. این سرگرمی ها شامل آرچری، پارک بادی، پینت بال، سرسره و پل معلق کودکان، سوارکاری تفریحی، روپ ادونچر، لیزرتگ و دیگر بخش های مفرح بخش مجموعه اشاره کرد.

۸- پارک آبی کودکان ناژوان

پارک آبی ناژوان با یک استخر به عمق ۴۰ سانتی متر و ۹۰ بازی دیگر از جمله الاکلنگ آب پاش، چتر آب پاش، رینگ آبی مه پاش، سطل آبی نامتعادل، قورباغه آبی و نخل آبپاش، یکی از هیجان انگیزترین محل های بازی برای کودکان محسوب می شود. پارک آبی کودکان ناژوان ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و بدون سقف می باشد. این محوطه کف پوش ایمنی دارد و به گفته مسئولان اسباب بازی های آن مطابق استاندارد های روز دنیا هستند.

در استخر این پارک کودکان می توانند با قایق های بادی مشغول بازی شوند. فروشگاهی نیز در نزدیکی استخر وجود دارد تا تجهیزات لازم را بتوانید از آنها خریداری نمایید. علاوه بر فروشگاه و سرویس بهداشتی، رختکن و تریا نیز در محوطه پارک آبی وجود دارد و شما باید از همین جا بلیط تهیه کنید.

هرچند پارک آبی مخصوص کودکان است، اما پارک جنگلی ناژوان پر از تفریحات مختلف برای تمامی سنین است، از آن میان می توان به آکواریوم، باغ خزندگان، باغ پرندگان، باغ موزه پروانه ها، موزه صدف و تله سیژ اشاره کرد.

۹- پردیس سینمایی چهارباغ

 پردیس سینمایی چهارباغ شهر اصفهان استان اصفهان

پردیس سینمایی چهار باغ، ابتدا در سال ۱۳۵۰ خورشیدی با نام سینما خانواده شروع به کار کرد، در آن زمان سینما فقط ۱ سالن با ظرفیت ۴۶۰ نفر داشت. در سال ۱۳۹۵ این سینما قدیمی توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنری، دوره بازسازی ۵ ماهه را پشت سر گذاشت و در ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ بهره برداری مجدد از آن آغاز شد.

اکنون این پردیس سینمایی ۱ سالن ۴۱۱ نفره به نام نقش جهان، ۱ سالن ۱۱۹ نفره به نام چهل ستون، ۱ سالن ۱۱۷ نفره به نام چهار سوق و ۱ سالن ۶۹ نفره به نام شیخ بهایی دارد. نام گذاری این سالن ها برگرفته از فرهنگ شهر هنر پرور اصفهان است. علاوه بر ۴ سالن فوق، پردیس چهار باغ ۱ سالن به نام کافه سینما دارد. این سالن به شکل کافه با میز و صندلی های کافه مبله شده است و ظرفیت آن به اندازه ۲۴ نفر می باشد.

۱۰- شهربازی ناژوان

در پارک جنگلی ناژوان امکانات رفاهی و تفریحی بسیارزیاد است و شما می توانید به راحتی ۱ روز همراه خانواده تان سرگرم شوید. یکی از این امکانات تفریحی شهر بازی ناژوان است. شهر بازی ناژوان با حدود ۳۰ دستگاه بازی اعم از تاب زنجیری کودکان و بزرگسالان، سفینه، سرسره کودکان و بزرگسالان، شهر بادی، قطار کودک، کشتی صبا، کاتر پیلار، کارتینگ، ماشین برقی، ماشین چرخشی و سینما ۵ بعدی می باشد.

۱۱- کارتینگ شهر رویاها

 کارتینگ شهر رویاها شهر اصفهان استان اصفهان

کارتینگ شهر رویاها اصفهان، بزرگترین کارتینگ اصفهان، فرصتی فراهم می آورد تا ۶ دقیقه در پیست ۶۰۰ متری سرعت و هیجان را تجربه کنید. در پیست کارتینگ شهر رویاها امکان استفاده هم زمان آقایان و بانوان وجود دارد و اتوموبیل ها همگی از برند بیرل (Birel) ایتالیا هستند.

امکانات رفاهی مجموعه کارتینگ شهر رویاها:

چون این پیست کارتینگ درون مجموعه ای کامل قرار گرفته است، درنتیجه از امکاناتی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی و کافی شاپ و رستوران برخوردار است و می توان به راحتی از همه این امکانات بهره برد. شهر بازی رویاها نیز دیگر بخش این مجموعه است و می تواند لحظات دلنشینی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم آورد. همچنین در این پیست کارتینگ به خاطر نو و سالم بودن تجهیزات، خیالتان از بابت ایمنی راحت باشد.

۱۲- بولینگ صفه

یکی از بهترین انتخاب های شما برای وقت گذراندن با دوستانتان و خوش گذرانی می تواند مجموعه تفریحی کوه صفه باشد. از تفریحات موجود در این مجوعه سالن بولینگ آن است. سالن بولینگ صفه ۱۰ لاین دارد و شما می توانید در قالب گروه های ۴ نفره به بازی و مسابقه بپردازید. از امکانات رفاهی این سالن بولینگ می توان به پارکینگ و کافی شاپ آن اشاره کرد.

اگر به قصد تفریح در مجموعه بولینگ کوه صفه آمدید، پیشنهاد می کنیم به سایر بخش های این مجموعه نیز سری بزنید و از آن ها لذت ببرید. این سرگرمی ها شامل تله کابین کوه صفه، پارک وحش، پل رنگین کمانی و گردنه باد، قلعه شاهدژ، چشمه های جوشان، غارها و دیگر بخش هایی از این قبیل اشاره کرد.

 

برچسب ها : #اصفهان
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت