دسته بندی : رپورتاژ

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

C:\Users\USER\Desktop\responsive-web-design-for-SEO.jpg

مطمئنا شما هم مانند سایر افراد، از پررنگ تر شدن نقش گوشی های هوشمند، کامپیوترها، اینترنت و موتورهای جستجوگر در زندگی آگاه هستید؛ اگر این طور باشد، پس می توانید خیلی راحت به این نتیجه برسید که برای بازاریابی و تبلیغات بهتر در این دوره، چه راه ها و چه ابزارهایی کارآمد خواهند بود.

موتورهای جستجوگر مانند گوگل برای بررسی کردن سایت ها و صفحات مختلف، از ربات هایی با عملکردهای خاص استفاده می کنند. این ربات ها از هر سایت و صفحه به صفحه و سایت دیگری رفته و اطلاعات آن ها را جمع آوری می کنند.

احتمالا شما نیز درباره سئو چیزهایی شنیده اید. در واقع می توان به جرات گفت که اگر شما نیز برای گسترش کسب و کار و درآمد خود، به طراحی سایت رو آورده اید، بدون سئو سایتتان احتمال کمی دارد که به هدفتان دست پیدا کنید.

سئو به چه دلیل اهمیت دارد؟

شما هر هدفی که از طراحی و ساخت سایت داشته باشید، مطمئنا هدایت حجم مشخصی از ترافیک به سمت سایتتان، بخشی از هدف است. سئو می تواند شما را در راه معرفی و یا فروش محصولاتتان، معرفی برند و مجموعه تان، دیده شدن و خوانده شدن محتوا و مطالب سایتتان و بسیاری از کارهای دیگر یاری کند.

مثلا اگر شما بخواهید شما بخواهید یک آگهی از محصولتان را بر روی یک بیلبورد نصب کنید، تنها افرادی که از آن محل گذر کنند آن را می بینند و حتی به احتمال بالا، توجه بسیاری از افرادی که آن را مشاهده می کنند، جلب نمی شود. اما تصور کنید که سایت شما در نتایج بالای صفحات گوگل قرار بگیرد و هرگاه هر شخصی که نام محصول شما را در گوگل سرچ کرد، سایت شما را جزو اولین نتایج نشان داده شده ببیند؛ می توان گفت که این روش می تواند چندین برابر موثر تر از بسیاری از روش های بازاریابی دیگر باشد چرا که سئو تنها برای جلب توجه و هدایت ترافیک به سایت نیست؛ بلکه هدف اصلی آن هدایت ترافیک “هدفمند” است.

سئو هزینه های شما را تنها صرف جلب توجه کسانی می کند که علاقه ای به محصول شما دارند و ممکن است بخواهند از شما خرید کنند.

موتور جستجوگر گوگل، مسئول بخش بیشتر ترافیک ها، در میان تمام موتورهای جستجوگر است. پس در صورتی که می خواهید تعداد کلیک و بازدید سایت خود را بالا ببرید، بهترین کار این است که بر روی بهینه سازی سایت خود در جستجوگر گوگل سرمایه گذاری کنید.

اما پس از این همه توضیح، یک سوالی که پیش می آید این است که گوگل بر طبق چه اصولی سایت ها را رتبه بندی می کند؟

الگوریتم های گوگل بسیار پیچیده هستند و به همین دلیل، شاید هیچ کس دقیقا اطلاعی نداشته باشد که جستجوگر گوگل دقیقا به چه صورت عمل می کند اما یک چیز مشخصی که وجود دارد این است که گوگل بررسی می کند که آیا محتوای شما مرتبط با عبارت سرچ شده است یا خیر. البته این تنها معیار نیست، یکی دیگر از معیارهای مهم برای گوگل، کیفیت محتوای شما است. در واقع گوگل می تواند با ارزیابی کیفیت محتوای شما، تشخیص دهد که محتوای شما باید در چه جایگاهی قرار بگیرد.

گوگل کیفیت محتوای شما را بر اساس چند روش تعیین می کند. برای مثال هر چه محتوای شما خاص تر و اختصاصی باشد و همین طور بیشتر و کامل تر باشد، تاثیر قابل توجه تری در بهتر شدن رتبه دارد. یکی دیگر از معیارهای گوگل برای رتبه بندی و تعیین جایگاه صفحات سایت شما، بررسی سایت های دیگری است که در آن ها لینکی به صفحات سایت شما وجود دارد. هر چه کیفیت و اعتبار سایت هایی که در محتواهایشان به سایت شما لینک داده اند بیشتر باشد، تاثیرات بیشتری هم در رتبه سایت شما خواهد داشت.

واقعیت این است که هر چقدر اطلاعات شما درباره موتورهای جستجوگر کامل تر باشد و هر چه در زمینه سئو، دقیق تر و حساب شده تر عمل شود، بهتر و راحت تر می توانید به جایگاه موردنظر خود دست پیدا کنید.

با تمام توضیحاتی که داده شد، مطمئنا شما اطلاعاتی جامع و کلی درباره سئو به دست آورده اید و تا حدودی هم از میزان اهمیت آن آگاهی پیدا کرده اید.

البته کاملا مشخص است که روش های به کار رفته شده توسط افراد حرفه ای، برای سئو سایت و بهتر کردن رتبه و جایگاه آن، دامنه گسترده ای داشته و تنها به چند روش ساده محدود نمی شوند؛ پس بهتر است که برای سئو سایت خودتان، از افرادی که دارای دانش کافی در این حوزه هستند، کمک بگیرید تا از نتایج به دست آمده رضایت داشته باشید.

شرکت راش‌وب

آژانس دیجیتال مارکتینگ راش‌وب، یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات در حوزه طراحی سایت و سئو، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال در ایران است. این شرکت با برخورداری از یک کادر حرفه ای و چند سال سابقه در این زمینه، می تواند شما را در مدتی کوتاه به اهدافتان برساند.

 

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت