دسته بندی : دانستنی ها

ویزای توریستی مالزی

مالزی کشوری مسلمان نشین در جنوب شرقی آسیاست. این کشور به علت طبیعت بکر، آب و هوای استوایی، سواحل زیبا و تفریحات دریایی و ساحلی اش، طرفداران زیادی از سرتاسر دنیا و به ویژه ایرانی های عزیز دارد. مالزی کشوری پر از جاهای دیدنی است، این بار قصد داریم تا بطور کامل به بررسی نحوه اخذ ویزای توریستی مالزی بپردازیم.

https://touristo.ir/wp-content/uploads/2019/07/5d1635500818c.jpg

ویزای مالزی انواع گوناگونی مثل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای ترانزیت و ویزای کاری و تجارت دارد که اخذ هر کدام از آنها بستگی به این دارد که برای چه چیزی می خواهید به آن سفر کنید.

یکی از سریع ترین نوع اخذ ویزا از طریق ویزای توریستی است.اگر شخصی بخواهد اقامت کوتاه مدت در مالزی را داشته باشد میتواند از طریق ویزای توریستی مالزی اقدام نماید.ایا از شرایط اخذ اقامت توریستی در مالزی اطلاع دارید؟ ایا مدت زمان توریستی در مالزی را میدانید؟ ویزای توریستی مالزی به شخص متقاضی اجازه میدهد تا در مدت معین در کشور مالزی اقامت داشته باشد.

مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا است و بخش هایی از ان در شبه جزیره مالایا و جزیره بورنئو است.در مالزی سواحل و استراحتگاه، جنگلهای انبوه وجود دارد که ترکیبی از مالایی، چینی، هندی است.

پایتخت: کوالالامپور

پیش شماره: ۶۰

ارز: نرخ رینگیت مالزی

جمعیت: ۲۹،۷۲۰،۰۰۰ (۲۰۱۳) بانک جهانی

زبان رسمی: مالزی

مالزی: آیا برای بازدید از مالزی نیاز به ویزا است ؟

شهروندان ایالات متحده آمریکا برای ویزای توریستی مالزی برای اقامت تا ۹۰ روز نیاز به ویزا ندارند.بسیاری از بازدید کنندگان برای بازدید از مالزی نیاز به ویزا ندارند و معاف هستند . هنگام بازدید برای تعطیلات و یا اهداف اجتماعی، مهم است قبل از سفر تیک بزنید اگر شما معاف نیستید و نیاز به ویزا دارید. شما باید برای دریافت ویزا از کشور خود قبل از سفر اقدام نمایید، مگر اینکه ملیت شما در هنگام ورود نیاز به ارائه ویزا نداشته باشد. کمیسیون عالی مالزی، سفارت، کنسولگری محلی به محل زندگی شما قادر خواهد بود به طور کامل شما را در شرایط فعلی ویزا و قبل از سفر به مالزی ویزا  صادر کند.به یاد داشته باشید صرف نظر از اینکه شما نیاز به ویزا  دارید و یا معاف هستید، شما نیاز به ارائه گذرنامه به مدت اعتبار۶ ماه دارید مدت پس از تاریخ خروج معتبر است، بنابراین اگر شما در ۱ ماه می رسید و خروج بر روی ۳۰ ماه است، گذرنامه باید به مدت ۶ ماه از ۳۰ ماه معتبر باشد. افسر مهاجرت بسته به پاسپورت و ملیت پس از اثر انگشت مجوز را صادر خواهد کرد.

کسانی که به مدت۹۰ روز اقامت داشتن نیاز به اخذ ویزا ندارند شامل:

استرالیا

UK [انگلستان، اسکاتلند. ولز و ایرلند شمالی]

ایالات متحده آمریکا

کانادا

مصر

فرانسه

آلمان

ایرلند [Eire]

ژاپن

لبنان

نیوزیلند

لهستان

آفریقای جنوبی

اسپانیا

سوئد

نروژ

امارات متحده عربی

عربستان سعودی

یمن

کسانی که از نیاز به اخذ ویزا برای مدت ۳۰ روز ماندن ندارند شامل:

سنگاپور

تایلند

مالت

کشور پرتغال

قبرس

یونان

Solvenia

فیلیپین

روسیه

سوئیس

هلند

کنیا

کسانی که از نیاز به اخذ ویزا برای مدت ۱۴  روز اقامت داشتن ندارند شامل:

ماکائو

فلسطین

Tawain

لیبی

عراق

برای ایران مجوز ۱۵ روز دریافت میشود.

اگر بخواهید به قصد گردش و تفریح به مالزی سفر کنید، نیاز به ویزای توریستی آن دارید. قبلا مدت ویزای تریستی برای ایرانیان، ۳ ماه بود که حالا شرایط تعییر نموده است و مدت آن به ۲ هفته تغییر پیدا نموده است، این تغییر از سال ۲۰۱۳ اعمال گردیده است. برای اخذ ویزای توریستی مالزی نیازی نیست به سفارت بروید و وقتی که به فرودگاه مالزی وارد شوید، مهری در پاسپورت تان زده خواهد شد که این مهر همان اجازه ی ورود به مالزی است.

 

%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b2%db%8c

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی مالزی

  • برای گرفتن ویزای مالزی باید بلیط رفت و برگشت را داشته باشید
  • پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همراهتان باشد
  • از آنجاییکه ویزای مستقلی به شما داده نخواهد شد و در اصل مهر درون پاسپورت به منزله ی ورود به مالزی است، نیازی به عکس نیست.
  • این ویزا هزینه ای ندارد

همانطور که در بالا گفته شد، مدت این ویزا توریستی ۱۴ روز است اما اگر بخواهید بیشتر از ۱۴ روز در مالزی بمانید، باید مدارک زیر را تحویل سافرت بدهید:

  • اصل پاسپورت
  • ۲ قطعه عکس ۴*۳
  • حساب بانکی با بیشتر از ۸ میلیون در آن و ارائه ی پریسنتی از این حساب به سفارت
  • رزرو بلیط و هتل

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت