دسته بندی : جاذبه های توریستی جهان

راهنمای سفر به ازمیر، شهر ساحلی ترکیه

ازمیر شهری ساحلی در کشور ترکیه است که برای گذراندن یک سفر خاطره‌انگیز، مکان بسیار مناسبی به شمار می‌رود. سواحل زیبا و ماسه‌ای، درختان نخل سربه‌فلک‌کشیده، آثار تاریخی و کافه‌های گوناگون همگی از جاذبه‌های گردشگری ازمیر هستند. در این راهنمای سفر به ازمیر با فلای تودی همراه باشید تا با این شهر بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به ازمیر

راهنمای سفر به ازمیر

آشنایی با شهر ازمیر

ازمیر با حدود چهار میلیون نفر جمعیت، بعد از آنکارا و استانبول سومین شهر مهم ترکیه است. این شهر، به دلیل قرارگیری در ساحل دریای اژه، جزء جاذبه‌های دیدنی ترکیه به شمار می‌رود. مناطق گردشگری بسیار زیادی در ازمیر وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها منطقه کوناک است. این منطقه، تاریخ شهر ازمیر را به تصویر می‌کشد. لازم به ذکر است که شهر ازمیر بعد از استانبول، دومین بندر بزرگ ترکیه محسوب می‌شود.

آب‌وهوای شهر ازمیر

آب‌وهوا در شهر ساحلی ازمیر، مدیترانه‌ای است. بدین معنی که زمستان‌های آن بارانی و ملایم ولی تابستان‌های طولانی، گرم و خشک دارد. میانگین بارش سالانه باران در این شهر حدود ۶۸۶ میلی‌متر است که بیشترین میزان این بارش بین ماه‌های آبان تا اسفند رخ می‌دهد‌. در تابستان دمای هوا ازمیر تا ۴۰ درجه هم می‌رسد.

بهترین زمان سفر به ازمیر در اواخر پاییز تا اوایل بهار است. اما اگر قصد استفاده از تفریحات جذاب آبی را دارید، باید در تابستان به این شهر سفر کنید‌. علاوه بر این، شب‌های تابستان در ازمیر هوا مطبوع و دلپذیر است و به همین علت، ازمیر در تابستان مملو از گردشگر می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

بهترین و مهم‌ترین جا‌های دیدنی ازمیر به شرح زیر هستند:

میدان کوناک (Konak)

میدان کوناک در واقع مرکز اصلی شهر ازمیر است. برج ساعت موجود در این میدان به‌عنوان نماد شهر ازمیر شناخته می‌شود. در اطراف میدان کوناک، جاذبه‌های گردشگری دیگری همچون بازار کمرالتی و مسجد یالی به چشم می‌خورند.

آسانسور ازمیر

در سال ۱۹۰۷ بود که یک تاجر یهودی به‌منظور دسترسی به نقاط بالای یکی از تپه‌های این شهر، این آسانسور را ساخت. در ابتدا، سازوکار این آسانسور با آب بود؛ ولی پس از مرمت و بازسازی، سازوکار آن را به برقی تغییر دادند. در بالای آسانسور یک رستوران جذاب وجود دارد که نمای زیبایی از شهر ازمیر را به چشمان گردشگران هدیه می‌دهد.

بازار کمرالتی (kemeralti)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ازمیر که سخن‌گفتن از آن در این راهنمای سفر به ازمیر خالی‌ازلطف نیست، بازار کمرالتی است. این بازار سنتی رنگ و بوی متفاوتی دارد و با گشت‌وگذار در آن، حس و حال تازه‌ای به انسان دست می‌دهد. پس از خرید می‌توانید در رستوران‌های این بازار یک غذای محلی خوشمزه را هم تجربه کنید.

قلعه کادیفکاله

کادیفکاله قلعه‌ای قدیمی روی یک تپه بلند است. در گذشته، این قلعه با نام پاگوس شناخته می‌شد و امروز به‌عنوان یک جاذبه، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند‌.

پاموکاله

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ازمیر پاموکاله است. این جاذبه در واقع متشکل از چندین چشمه آب گرم است که به‌صورت پلکانی ایجاد شده‌اند. ترکیب رنگ‌های سفید و آبی در این مکان رویایی، چشم‌ها را مجذوب خود می‌کند.

سواحل ازمیر

پیاده‌روی و قدم‌زدن در سواحل زیبای ازمیر می‌تواند بهترین تجربه برای مسافران این شهر باشد. فضای باز دلنشین و هوای دلچسب، آرامش ذهنی و درونی را برای شما به همراه خواهد داشت. بعدازظهرها هم می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های کنار ساحل عصرانه میل کنید. استفاده از تفریحات آبی در کنار سواحل ازمیر را هم فراموش نکنید.

روستای شیرینجه

روستای شیرینجه یک بهشت کوچک در ازمیر است. خانه‌های سنتی و خیابان‌های قدیمی این روستا به پاتوقی برای عکاسان و گردشگران تبدیل شده‌اند. اگر به این روستا رفتید، حتما از نان تازه تنوری اهالی میل کنید و لذت ببرید.

باید‌ها و نباید‌های سفر به ازمیر

  • حتما یک صبح را به نوشیدن قهوه اصیل ترکی کنار دریا و مشاهده رفت‌وآمد کشتی‌ها اختصاص دهید.
  • سعی کنید حتما در خیابان‌ها و کوچه‌ها قدم بزنید و از مناظر زیبا لذت ببرید.
  • برای رفت‌وآمد در شهر از قایق استفاده کنید.
  • می‌توانید از دوچرخه‌های کرایه‌ای برای رفت‌وآمد استفاده کنید.
  • یک خط مترو در میدان کوناک وجود دارد که قسمت‌های مختلف شهر را پوشش می‌دهد.
  • برای استراحت به تفرجگاه اسکله‌ای Kordon بروید.

C:\Users\Rayanegostar\Pictures\2\3.jpg

جمع‌بندی

ازمیر از جمله شهر‌های ساحلی و بسیار پر گردشگر کشور ترکیه است. شما می‌توانید در تابستان از تفریحات متنوع و فستیوال‌های این شهر دیدن کنید. اگر هم فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کردید، می‌‎‎توانید از هوای مطبوع به همراه بازدید از جاذبه‌های مختلف شهر با خرید بلیط ازمیر و رزرو هتل های ازمیر بیشترین لذت را ببرید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت